Leesupdate 2

Loranne

Momenteel lees ik Legend, geschreven door Marie Lu. In het begin vond ik het niet een geweldig boek, maar nu is het wel wat leuker. Toch snap ik de hype eromheen niet helemaal, voor mij is het gewoon de zoveelste dystopische roman, zoals er sinds het succes van De Hongerspelen zoveel zijn geschreven.
Benieuwd geworden? Hier gaat het boek over:

Legend speelt zich af in het Los Angeles van 2130, dat ondergelopen is na een overstroming.
De 15-jarige June, telg uit de elite van de Republiek, is een wonderkind. Ze wordt klaargestoomd voor een van de belangrijkste functies in de militaire rangorde van haar land. De eveneens 15-jarige Day, geboren in een sloppenwijk, is de meest gezochte crimineel van de Republiek. Normaal gesproken zouden hun wegen zich nooit kruisen, maar dat gebeurt wel als de broer van June, een belangrijke militair, wordt vermoord en Day de hoofdverdachte is. De overheid opent de jacht op hem. June gaat ook achter Day aan om haar broers dood te wreken, terwijl hij probeert uit handen van de overheid te blijven en intussen ook nog zijn familie wil redden van een mysterieuze epidemie…

Judith

Op het moment lees ik Fangirl van Rainbow Rowell. Ik vind het echt een heel leuk boek, en af en toe heel herkenbaar, haha. De personages zijn leuk en heel echt; het zou me niks verbazen om ze in het echte leven tegen te komen. Hierdoor kan ik me goed inleven in het boek.
Ook een ontzettende fangirl en zin om het boek te lezen? Hier gaat het over:

Cath is fan van Simon Snow. Oké, iedereen is fan van Simon Snow, maar bij Cath ligt het iets anders dan bij de rest van de wereld. Zij en haar tweelingzus Wren ontdekten Simon Snow toen ze kinderen waren, en hij heeft heen door het vertrek van hun moeder heen geholpen. Ze lazen de boeken en schreven samen Simon Snow fanfiction. Als ze naar de universiteit gaan, is Caths zus het fandom ontgroeit, maar Cath kan het niet loslaten. Dat wil ze niet.

Wat lezen jullie momenteel?

Geef een reactie

