Fangirl: TV-serie Lost

Lost-season1

Vandaag in onze Fangirl-categorie: de serie Lost. Ik kijk best veel series, en soms kom ik er eentje tegen waar ik gelijk verslaafd aan raak en waarvan ik makkelijk een seizoen op een dag kan kijken. Lost is er zo eentje. Ik heb deze serie pas geleden ontdekt en een enorm voordeel is dat hij al is afgelopen in 2010. Nu kan ik alles in één keer achter elkaar kijken en hoef ik nooit vol spanning op de volgende aflevering te wachten (wat trouwens ook wel iets leuks heeft).

Na een mysterieuze en nogal bloederige vliegtuigcrash, zijn 48 overlevenden gestrand op een eiland ergens midden in de zee, mijlenver van de oorspronkelijke koers af. Ze kunnen geen kant op en er zijn een hoop doden gevallen. Toch houden ze hoop en wachten ze tot de hulptroepen komen om hen van dit eiland af te halen. Maar de hulp blijft maar niet komen, dus moeten ze helemaal zelf zien te overleven. Ze moeten niet alleen leren omgaan met de natuur en er zo hun voordeel uit halen, maar ook met de geheimen van het eiland, zoals een vreemd stel nummers en “the others”. En er is meer: langzamerhand wordt het duidelijk dat iedereen op een of andere manier verbonden is en dat iedereen een reden heeft om te leven op het eiland, en voor sommigen, een reden om er te sterven.

Naast het leven op het eiland, krijg je ook de achtergrond en het verleden van een stuk of 10 hoofdpersonen te zien (nee, je volgt niet alle 48 personen, dat zou nogal ingewikkeld worden en lang niet iedereen is interessant), waardoor ze voor je ogen steeds meer diepte krijgen. Je leert hun geheimen en diepste verlangens kennen. Elke hoofdpersoon is totaal anders en geweldig op zijn eigen manier. Zo heb je Jack, en dokter die tegen zijn wil in als leider van de groep wordt gezien, Kate, de vrouw met het mysterieuze verleden. Hurley, die zo dik maar ook vriendelijk is dat je er niet omheen kunt, Charlie, een heroïneverslaafde, Claire, een alleenstaande, zwangere jonge vrouw, een Koreaans koppel dat geen Engels spreekt, en nog veel meer. Het is heel leuk om te volgen omdat ze allemaal zo verschillend zijn en er toch het beste van proberen te maken.

Deze serie heeft 6 seizoenen en ik ben pas bij seizoen 2, dus ik kan nog even vooruit. Ik vind dit een heel origineel idee en ontzettend mooi en intrigerend uitgevoerd. Elke aflevering kom je nieuwe dingen te weten, maar worden er ook weer vele vragen opgeroepen. Het was trouwens best apart, want net toen ik begon met kijken stortte dat vliegtuig neer, dat zo veel in het nieuws was. Dit vliegtuig was heel ver uit koers en had geen contact meer met de luchthaven gehad. Het was spoorloos verdwenen. Dat leek toevallig wel heel erg veel op de serie Lost. En hoewel de brokstukken zijn gevonden, hoop ik stiekem toch dat zij ook ergens op een eilandje zitten.

One thought on “Fangirl: TV-serie Lost

  1. Pingback: Welke series ik kijk | The Bookmarkers

Geef een reactie

