Reading challenge

Tegenwoordig doen veel mensen een “reading challenge”. Dit betekent dat je een doel zet van hoeveel boeken je in een jaar wil lezen. Sommigen doen erg enthousiast (100 boeken, oh yeah), anderen doen iets rustiger aan (20 is ook wel genoeg). Ook wij doen mee aan deze challenge en daarom vandaag een artikel erover.

Het grote voordeel van zo’n challenge is dat je jezelf kunt pushen: het stimuleert je om meer boeken te lezen, en het is een geweldig gevoel als je je challenge al in oktober gehaald hebt. Aan de andere kant krijg je soms de neiging om de lat een beetje hoog te leggen voor jezelf, wat flink wat stress kan opleveren.

Loranne gaat proberen om dit jaar 50 boeken te lezen, en heeft er tot nu toe 18 gelezen, waardoor ze op 36% van haar challenge is. Judith wil dit jaar 35 boeken lezen en heeft er 11 gelezen, wat zorgt dat ze op 31% van haar challenge is. We lopen allebei voor en zijn momenteel nog positief ingesteld (het is nog vroeg in het jaar dus dat kan nog veranderen), dus onze challenges gaan we zeker halen! Onze vorderingen zijn te volgen op onze goodreads accounts: Loranne en Judith

Hebben jullie een reading challenge? Zo ja, hoeveel boeken willen jullie dit jaar lezen?

4 thoughts on “Reading challenge

  1. Ik had de mijne op 75 boeken staan, en ging deze eerste maanden al zo hard dat ik hem heb verhoogd naar 100 boeken. Ik zit nu op 40%, dus als ik zo doorlees ga ik het nog op mijn sloffen halen ;-)

  2. Mijn doel is 60 boeken. Ik loop wat achter, althans met het schrijven van recensies. Pas wanneer ik m’n stukje over een boek online publiceer tel ik het boek mee…

Geef een reactie

