Top 5 Niet-menselijke personages

Ik (Judith) ben dol op fantasyboeken. In deze boeken komen heel vaak niet-menselijke wezens voor, en vaak zijn dit de leukste karakters in het boek. Daarom vandaag mijn top 5 niet-menselijke personages.

1. Legolas- In de Ban van de Ring

Ik heb het gevoel alsof ik heel erg in herhaling val, maar: ik ben dol op In de Ban van de Ring. En op Legolas. En hij is een elf, dus ja.

2. Annabeth Chase- Percy Jackson en de Olympiërs

Sowieso vind ik Percy Jackson een geweldige serie, maar Annabeth is mijn favoriete personage. Ze is onafhankelijk, slim en soms ook heel grappig. Ik denk dat Percy zonder haar ergens halverwege boek 1 gestrand zou zijn, gefascineerd door iets wat hij toevallig onderweg was tegengekomen. Zonder Annabeth om hem mee te sleuren, is hij nogal snel afgeleid ^^ (maar we houden van hem). En Annabeth is een halfgod, wat ik vind vallen onder niet-menselijk.

3. Rose Hathaway- Academicus Vampyrus

Rose is een hilarische hoofdpersoon; ze is heel droog en impulsief. Meer over Rose is hier te lezen, in de review van Academicus Vampyrus. Rose is een dhampier, een soort halfvampier.

4. Orion- Daughter of the Centaurs

Volgens mij heb ik nog nooit eerder over dit boek geschreven, dus hierbij een korte samenvatting: het speelt zich af in de toekomst, en hoofdpersoon Malora komt bij de centauren terecht wanneer haar complete dorp wordt afgeslacht. Orion is de centaur die haar “vindt” in de woestijn, en hij zorgt voor haar. Orion is zo ongelooflijk lief, dat ik tijdens het lezen af en toe de neiging had om heel hard ‘Aaaahw!’ te roepen.

5. Astrea- Kronieken van de Verrezen Wereld

Deze boeken heb ik vast wel eens genoemd, maar Astrea waarschijnlijk nog niet. In Kronieken van de Verrezen Wereld gaat het om de Verrezen Wereld, die is opgedeeld in verschillende landen. Astrea is de koningin van één van die landen: Waterland. Ze is een nimf, en hoewel er eigenlijk een eeuwige vijandigheid heerst tussen nimfen en mensen, is ze toch met een mens getrouwd. Ik vond Astrea een heel sterke personage, omdat ze haar hart volgt, terwijl het haar door iedereen wordt afgeraden. Daarnaast doet ze er alles aan haar land te verdedigen. De boeken zijn sowieso erg leuk, echte aanraders!

Lezen jullie veel boeken over niet-menselijke wezens? Wie zijn jullie favorieten?

One thought on “Top 5 Niet-menselijke personages

Geef een reactie

