Gods of Olympus Book Tag

Op het internet zie ik (Judith) af en toe deze tag voorbij komen, en gymnasium-nerd die ik ben, vind ik dit een ontzettend leuke tag. Dus vandaag doe ik hem voor jullie.

Zeus: Wie is je favoriete fictieve leider, goed of slecht?
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar waarschijnlijk Chaol Westfall uit Throne of Glass. We hebben jullie een tijdje geleden helemaal doodgegooid met deze serie, maar voor de mensen die dit gemist hebben, de review kun je hier lezen. Chaol is de kapitein van de wacht en hij is heel lief, en een goede kapitein.

Hera: Wie zijn je favoriete fictieve ouders?
Dit is een vrij moeilijke vraag, aangezien de meeste ouders in YA nogal afwezig zijn. Na een paar minuten twijfelend voor mijn boekenkast te hebben gestaan, heb ik uiteindelijk toch maar gekozen voor de ouder van Park uit Eleanor&Park (de review kun je hier lezen). De ouders van Park zijn ontzettend lief, maar geven ook heel veel om hun zoon en passen goed op hem, wat hen tot hele goede ouders maakt (En stiekem vind ik de goden uit de Percy Jackson-serie ook erg leuk, want hoe fantastisch zou het zijn als je een kind van Apollo bent, kom op).

Demeter: Welk fictieve eten zou je willen proberen?
De citroensnoepjes van tante Maddie uit de Edelsteentrilogie. Een zeer belangrijk onderdeel van het karakter van tante Maddie is het feit dat ze constant citroensnoepjes uitdeelt, en ik ben nu wel benieuwd of je daar blij mee moet zijn of juist niet.

Poseidon: Noem een boek waar water centraal staat, in de wereld of in het plot.
De Percy Jackson-serie, want Percy heeft water nodig om zijn awesomeness te bevorderen.

Dionysus: Met welke personage zou je wel een feestje willen vieren?
Ik ga voor Adrian uit de Academicus Vampyrus-serie (review van het eerste deel kun je hier lezen). Volgens mij weet hij wel hoe je het gezellig moet maken, en bij Adrian is het een beetje de regel: hoe zatter hij is, hoe makkelijker het is om een normaal gesprek met hem te voeren. Wel zou ik proberen om er vandoor te gaan voordat hij zin krijgt mijn bloed te drinken, hij is en blijft natuurlijk een vampier.

Apollo: Noem een goed debuut of een goed eerste deel van een serie.
Vrees Me van Tahereh Mafi is geweldig. Dit is het eerste deel van de Touching Juliette-serie, en volgens mij was het ook haar debuut. De schrijfstijl is fantastisch en het verhaal ontzettend intrigerend.

Artemis: Wie je favoriete vrouwelijke heldin?
Celaena Sardothien uit Throne of Glass (ja, daar is ie weer). Ze is gewoon zo ongelooflijk kick-ass, en tegelijkertijd ook nog heel grappig. Ze is zeker niet 100% goed, ze heeft veel slechte dingen gedaan in haar leven, maar dat is juist wat haar zo interessant maakt.

Athena: Noem een personage die wijs is.
Elrond uit In de Ban van de Ring. Hij is een elf, waarvan een algemeen kenmerk is dat ze wijs zijn, en daarnaast heeft hij veel wereldkennis (en hij kan eeuwenoude Dwergse teksten lezen, just saying).

Hermes: Als je naar een fictieve plaats kon reizen, waar zou je dan heen gaan?
Midden-Aarde. Duh.

Hephaistos: Als je een fictief werktuig (bijvoorbeeld een wapen of een gadget) kon hebben, wat zou je dan willen hebben?
Telt een draak als wapen of gadget? Niet echt hè. Nee, wacht! In Helden van de Olympus maakt Leo een blikken draak, genaamd Festus. Die zou ik wel willen hebben. Maar een echte is natuurlijk nóg leuker :).

Ares: Wat is je favoriete fictieve veldslag?
Veldslagen zijn nooit leuk, meestal betekent het namelijk het einde van al mijn favoriete karakters. Maar als ik moet kiezen, ga ik waarschijnlijk voor de slag om het Zwartewater uit Het Lied van IJs en Vuur. Geen favoriete karakters dood en toch een zeer indrukwekkende zeeslag (waarover ik me nu pas bedenk: tijdens de slag wordt er een ijzeren ketting over de rivier heen gespannen. Ooit zat er een ijzeren ketting over de Thames gespannen, zodat vijandelijke schepen Londen niet binnen konden varen. Totdat Michiel de Ruyter bedacht dat je ook best dwars door de ketting heen kon. Zou deze slag daarop geïnspireerd zijn? Hmm…).

Aphrodite: Wie is je OTP (One True Pairing)?
Jon Sneeuw en Ygritte uit Het Lied van IJs en Vuur. Ze zijn zo lief samen, en hoewel ze uit verschillende werelden komen, kan hun liefde de afstand tussen hen helemaal overbruggen. En Will en Elizabeth uit Pirates of the Caribbean, maar dat is geen boek.

Hades: Als je een personage terug kon brengen uit de dood, wie zou dat dan zijn?
SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS SPOILER ALERT THE FAULT IN OUR STARS
Augustus Waters. Geef me Augustus Waters terug. Please.

One thought on “Gods of Olympus Book Tag

Geef een reactie

