Leesupdate #3

Loranne

Ik lees nu The Catcher in the Rye van J.D. Salinger. Ik heb pas twintig pagina’s gelezen, maar tot nu toe komt de hoofdpersoon erg mislukt over, haha.
Benieuwd? Hier gaat het boek over:

De verteller van deze onsterfelijke coming of age-roman is Holden Caulfield, die model stond voor talloze verhalen waarin adolescenten worstelen met thema s als vervreemding van de wereld van volwassenen en het verlies van onschuld. Geen van de schrijvers die Salinger probeerden te imiteren konden echter in zijn schaduw staan. Het boek speelt zich af in de donkere dagen rond Kerstmis in New York, als Holden wegens slechte prestaties van school is gestuurd maar het niet aan zijn ouders durft te vertellen. In plaats daarvan zwerft hij door de stad en ontmoet hij allerlei mensen, onder wie zijn kleine zusje, de enige die hij helemaal vertrouwt.

Judith

Momenteel lees ik Dansen met Herinneringen van Martin Gijzemijter. Dit boek was naar ons gestuurd door Matin Gijzemijter himself, en ik ben het nu aan het lezen. Ik heb ongeveer twintig pagina’s gelezen, dus een echte mening over dit boek heb ik nog niet, maar het concept vind ik in elk geval leuk (: Een recensie van dit boek volgt zodra ik het uit heb!
Benieuwd geworden? Hier gaat het boek over:

John zou er alles voor geven om de liefde van zijn leven nog één keer te kunnen zien. Opeens wordt zijn wens op onverklaarbare wijze werkelijkheid: Mary, de vrouw van wie hij jaren geleden voor eeuwig afscheid had moeten nemen, is terug in zijn leven. Maar hoe? En vooral: waarom? Al snel komt John tot een pijnlijke ontdekking: Mary zit in de problemen. In een race tegen de klok moet hij antwoord zien te vinden op de vragen die alles met elkaar verbinden. Kan hij Mary helpen? Is het allemaal echt? En wie is toch die geheimzinnige Tucker, die alles in werking heeft gezet? Op zoek naar zichzelf en de waarheid raakt John verwikkeld in een bijzonder avontuur, waarin liefde en opoffering voor hem een nieuwe betekenis krijgen. Mét zijn Mary. Voorgoed. Of toch niet?

Wat lezen jullie momenteel?

One thought on “Leesupdate #3

Geef een reactie

