The Tea Trial #1

Welkom bij onze nieuwe rubriek! In deze rubriek testen wij theesmaken. Naast het feit dat thee heerlijk is, is het nog fijner om een kopje thee te drinken terwijl je in je luie stoel een boek leest. En waar op ieder potje een dekseltje past, past bij elke theesmaak ook een boek! Nadat we de smaak van de thee zo goed mogelijk hebben beschreven, kiezen we een boek dat er goed bij past. Deze keer: Morocco Mint van Lipton. 

DSC_0003

 

De eerste keer is de theesmaak dus Morocco Mint, of voluit: herbal infusion Morocco Mint Mint & Spices. Het zit in een leuk piramidevormig zakje, maar helaas niet zo mooi als op de foto en de kruiden zijn niet zo goed te zien. Ik weet niet zo goed wat ik me bij Morocco moet voorstellen, want hoe zou dat moeten smaken?

Dus. Ik doe wat water in de waterkoker en wacht tot het klaar is met koken. Dan giet ik het in mijn prachtige ‘Shut up I’m reading’-mok van Blossom Books, waarna ik het theezakje erin doe. Even laten trekken en dan eruit halen, en wat lekkers erbij, bijvoorbeeld een reuzenmergpijp. Jammie!

DSC_0005

 

Als de thee een beetje is afgekoeld, neem ik een slokje. Het smaakt erg naar munt met een beetje kaneel en veel citroen. Het ruikt best oosters, misschien wel Marokkaans. Ik sluit mijn ogen even, neem nog een slok en die bevestigt dit. Even waan ik me in een ander land met vreemde, sterke geuren. Vooral de citroen zorgt voor een aparte, volle smaak. Geen idee of jullie je hier iets bij voor kunnen stellen, maar thee beschrijven is erg moeilijk. :)

En dan nu het moment waarop we natuurlijk allemaal gewacht hebben: het boek (uit mijn boekenkast) dat bij deze smaak past. En het is geworden… Een andere wereld van Salla Simukka. Zoals ik al zei waande ik me even in een ander land, of net zo goed in een andere wereld. Vandaar de keuze.

DSC_0008

 

Vonden jullie dit een leuke (onzin)rubriek en moeten we meer theesmaken testen?

2 thoughts on “The Tea Trial #1

  1. Ja hoor, die is origineel. Ik ben zelf een grote thee-fan én heb hier zelfs een verzameling met meer dan 1600 verschillende thee-zakjes. Lege zakjes wel te verstaan, maar ik ben wel heel benieuwd welke thee’s jullie favorieten zijn.

Geef een reactie

