Boeken die deze Herfst Uitkomen

Het is bijna herfst, hoewel het erop lijkt dat het nu al herfst is, aangezien de regen hier met bakken uit de hemel komt. En een nieuw seizoen betekent: nieuwe boeken om naar uit te kijken! Daarom deel ik (Judith) vandaag met jullie een aantal Nederlandse en Engelse boeken die deze herfst uitkomen.

Silber: Het Tweede Boek der Dromen – Kerstin Gier

Dit boek komt uit in november, en is het vervolg op Silber: Het Eerste Boek der Dromen. Ik heb vorig jaar deel 1 gelezen, en zit sinds ik het uit heb vol spanning te wachten op deel 2. Deze serie gaat over Liv Silber, die sinds ze naar Londen is verhuisd erg vreemd droomt. Ze droomt namelijk over vier jongens, die ook echt blijken te bestaan! En nog vreemder is dat die jongens dingen weten die alleen maar in Livs dromen voorkomen. Silber is geschreven door de auteur van de Edelsteentrilogie, dus als je dat leuk vond, raad ik dit boek zeker aan!

De Dromendieven – Maggie Stiefvater

De Dromendieven komt uit in september. Dit boek is het vervolg op De Ravenjongens, wat een vierdelige serie belooft te worden. De Ravenjongens gaat over Blue, een meisje dat uit een familie komt waarin iedereen helderziend is. Zij is echter niet helderziend, maar werkt als een soort batterij; als zij in de buurt is, werkt de magie van haar familieleden beter. Op een nacht ziet Blue de schim van een jongen. Deze jongen is nog niet dood, maar zal binnenkort sterven. Omdat ze niet helderziend is, kan dit maar twee dingen betekenen: of ze is zijn ware liefde, of ze gaat hem vermoorden. En aangezien Blue voorspeld is dat ze haar ware liefde zal doden met een kus, misschien wel allebei.
Ik heb een recensie over De Ravenjongens geschreven, die kun je hier lezen als je meer wil weten.

Eleanor & Park – Rainbow Rowell

Ik heb dit boek in het Engels gelezen, maar in november komt het uit in het Nederlands! Dit boek gaat over Eleanor en Park (duh) die tijdens één schooljaar verliefd op elkaar worden. Ze zijn allebei een beetje buitenbeentjes, en worden heel langzaam maar zeker verliefd op elkaar. Het is een ongelooflijk schattig boek, ik vond het echt heel leuk om te lezen.
Ook hier heb ik een recensie over geschreven, die kun je hier lezen

Heir of Fire – Sarah J. Maas

Heir of Fire

Ja, ik weet het, ik praat teveel over Throne of Glass. Maar Heir of Fire (deel 3 in de serie) komt op 11 september uit DUS IK HEB RECHT OM TE STRESSEN. Zoals jullie allemaal inmiddels wel weten, gaat Throne of Glass over moordenares Celaena, die mee moet doen in wedstrijd om de moordenaar van de koning te worden. Celaena is geweldig, en verder ga ik er niet te veel over zeggen, omdat ik jullie echt helemaal doodgooi met deze serie.
Als je toch nog graag zou willen weten waar het over gaat, ook hiervan is een recensie, die kun je hier lezen

The Heroes of Olympus: Blood of Olympus – Rick Riordan

Eindelijk, eindelijk, ein-de-lijk is het wachten voorbij. Het laatste deel van de The Heroes of Olympus-serie komt uit op 7 oktober. En ik heb deel 4 nog niet gelezen, hehe, oeps! Toch ben ik enorm blij dat deel 5 uitkomt, ook al lees ik de boeken in het Nederlands en moet ik dus nog een jaar wachten voordat dit deel in het Nederlands verschijnt. Deze serie is het vervolg op de Percy Jackson-serie. Het gaat over Percy die samen met zijn oude vrienden (Annabeth, yay!) en een hele hoop nieuwe mensen (Frank, woeh!) weer een hele hoop avonturen beleeft. Deze keer is het een soort race tegen de klok, aangezien wel heel oude vijanden op het punt staan te herrijzen en daar nú iets tegen gedaan moet worden, anders vergaat de wereld. Ik kan niet wachten!

Welke boeken die deze herfst uitkomen willen jullie graag lezen?

11 thoughts on “Boeken die deze Herfst Uitkomen

  1. Ik kan echt niet wachten op De Dromendieven, die heb ik dan ook alvast gereserveerd bij de boekenwinkel. Daarnaast komt ook een nieuw boek van Floortje Zwigtman uit in oktober, een van mijn favoriete schrijfsters (en ook nog eens Nederlands), genaamd Vlam. Ben daar ook echt super benieuwd naar. Silber moet ik nog het eerste deel van lezen… moet ik echt gaan doen :P

  2. Ik ben heel benieuwd naar de eerste twee boeken uit je lijstje, maar ook naar het derde boek van Sarah J.Maas. Ik vraag me vooral af of ook dit derde boek zo’n mooie cover gaat krijgen als zijn voorgangers.

Geef een reactie

