Taylor Swift Book Tag

Zodra ik (Judith) één van mijn favoriete booktubers Katytastic deze tag zag doen, wist ik het: dit wil ik ook! Taylor Swift is een constante factor in mijn altijd wisselende muzieksmaak, en vooral haar oude liedjes maken mij altijd vrolijk. Bij deze tag moet ik boeken zoeken bij 10 Taylor Swift liedjes!

1. We Are Never Ever Getting Back Together: een boek waarvan je zeker wist dat je er verliefd op was, maar waarmee je het uit wil maken.

Bij deze vraag ga ik voor Het Lied van de Aarde van Elspeth Cooper. In het begin van het boek was ik onder de indruk: allerlei vage dingen over verschillende werelden, herten en muziek; precies waar ik van houd! Maar vanaf pagina 50 ging het bergafwaarts. De hoofdpersoon bleek vervelend te zijn, hij werd verliefd op iemand die nog vervelender was dan hij, en het was een nogal saai verhaal waarin vrij weinig bedoelde. Het spijt me, maar: Weeheee are never ever ever…. Getting back together!

2. Red: een boek met een rode cover.

Ik kies Dodenrit van Maggie Stiefvater. Gisteren plaatste ik een heel artikel over Maggie Stiefvater, en hierin vertelde ik ook dat Dodenrit mijn favoriete boek van haar is (tot nu toe). Het is ontzettend spannend, grappig en heel vermakelijk. Ik ben er dol op!

3. The Best Day:  een boek waar je nostalgisch van wordt.

Ik heb in mijn jeugd heel veel gelezen, maar mijn absolute favoriet was lange tijd het boek Jij Bent de Liefste van Hans & Monique Hagen. Dit is een verzameling gedichtjes over allerlei verschillende soorten onderwerpen, zoals van iemand houden, zonnebloemen, een baby en je schaduw. Ik kende ze stuk voor stuk uit mijn hoofd en kon dan ook geen zonnebloem passeren zonder het gedichtje Zonnebloemenzee op te zeggen. Ach, die goeie oude tijd.

4. Love Story: een boek met een verboden liefde.

Fun fact: Love Story is mijn favoriete Taylor Swift-liedje!
Hierom ga ik voor een verboden liefde uit een van mijn favoriete boeken: de liefde van Arwen en Aragorn uit In de Ban van de Ring. Ik moet onmiddellijk bekennen dat ik niet een enorme fan ben van Arwen (Team Éowyn for the win), maar Aragorn vind ik geweldig. Daarnaast vind ik het altijd heel mooi om te zien hoe mensen (technisch gezien een mens en een elf) uit zulke verschillende milieus toch samen kunnen komen. Liefde overwint alles: It’s a love story, baby, just say yes.

5. I Knew You Were Trouble: een boek met een slechte personage waar je toch van houdt.

Hier kies ik voor de serie Het Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Slechte personage waar ik van houd: iedereen, met uitzondering van Theon Grauwvreugd (die jongen haalt het bloed onder mijn nagels vandaan) en Ned Stark (de enige goede persoon in die hele serie). Iedereen in deze serie is niet helemaal oké; sommigen zijn slechter dan anderen, maar ze doen allemaal verkeerde dingen. En ik houd van hen allemaal!

6. Innocent: een boek waarvan iemand het einde voor je heeft geruïneerd.

Het Teken van Athena van Rick Riordan. Ik wist voordat ik dit boek las al hoe het zou aflopen. Het was nog steeds een geweldig boek, maar toch… Bedankt, tumblr!

7. Everything Has Changed: een personage die een extreme ontwikkeling doormaakt.

185885f54e2ba450472a2a64e7d05a4a7049b

Hiervoor kies ik Juliette uit de Touching Juliette-trilogie van Tahereh Mafi. Dat meisje begint in Vrees Me als een wrak en aan het einde van Vertrouw Me is ze zo ontzettend veranderd! De verandering is zo gedaan dat hij niet onrealistisch is, iets wat ik geweldig vond! You go Juliette.

8. You Belong With Me: een boek waarvan je niet kunt wachten totdat het uitkomt.

Heir of Fire van Sarah J. Maas, zonder twijfel. Geef. Me. Dat. Boek. Nu.

9. Forever and Always: kies je favoriete fictieve koppel.

Ik denk… Eleanor en Park uit Eleanor & Park van Rainbow Rowell. Ze zijn ongelooflijk schattig samen, en het is ontzettend leuk om te zien hoe hun relatie zich in de loop van het boek ontwikkelt. En Will en Elizabeth uit Pirates of the Caribbean, maar dat is geen boek.

10. Come Back, Be Here: een boek dat je niet uit wil lenen, omdat je bang bent dat je het gaat missen.

Raising Unicorns van Jessica S. Marquis! Ik heb dit boek vorig jaar van Loranne voor mijn verjaardag gekregen, en het ligt altijd op mijn nachtkastje. Ik lees er af en toe een paar pagina’s in, het is echt zo’n boek waar je soms een stukje in leest, je leest het niet zomaar uit. Het gaat namelijk over het opzetten van je eigen eenhoornboerderij. Erg grappig, en leuk om af en toe een paar bladzijden in te lezen :)

Welke boeken zouden jullie kiezen? En houden jullie ook van Taylor Swift?

2 thoughts on “Taylor Swift Book Tag

Geef een reactie

