Boekenfestijn Book Haul

Jawel, vandaag was het zover: wij gingen voor de tweede keer naar het Boekenfestijn! Want we hadden nog niet genoeg boeken :) Ik (Judith) had mezelf deze keer een budget opgelegd: ik had 30 euro contant mee, en geen pinpas. Uiteindelijk heb ik vijf boeken voor mezelf, een voor mijn moeder, en een boekenlegger gekocht. Geen slechte vangst!

10575909_646361545461229_1035462059_nHet boek voor mijn moeder staat hier niet bij, dat heeft zij al geclaimd. Van boven naar onder:
1. True Grit – Charles Portis: €3,99
2. Een Ongewone Familie – Matt Haig:  €5,99
3. In het Begin was er… Bob – Meg Rosoff: €4,99
4. Stravaganza Stad van Bloemen – Mary Hoffman: €5,99
5. The King’s Speech – Mark Logue and Peter Conradi: €2,50

Nadat we anderhalf uur op het Boekenfestijn hadden rondgelopen, was mijn boekentrolley voller dan vol. Dat ging hem niet worden van mijn dertig euro… Uiteindelijk kwam ik uit op deze vijf boeken. Stad van Bloemen was voor mij de eerste die definitief meeging, vanwege de prachtige cover. Ik heb deel 1 van deze serie, Stad van Maskers, vorig jaar zomer gelezen, en was ervan overtuigd dat dit deel 2 was. Na een kort onderzoekje thuis, bleek dit echter deel 3 te zijn. Oeps.

True Grit en The King’s Speech heb ik allebei gekocht naar aanleiding van de films. Deze zag ik een tijdje geleden, en ik vond ze geweldig. True Grit is Nederlands, maar The King’s Speech is Engels. Deze was namelijk 50 cent goedkoper dan de Nederlandse (jawel, we letten op de kleintjes hier), en in deze versie staan mooie foto’s; altijd leuk! Daarnaast vind ik het altijd fijn om boeken in de originele taal te lezen.

Een Ongewone Familie had ik in een andere bookhaul gezien, dus dit boek was mijn doel voor vandaag. Ik heb al eeuwen een e-book hiervan, maar ik heb geen e-reader of iPad, alleen een telefoon. Dit vind ik beroerd lezen, dus ik ben erg blij dat ik nu de papieren versie heb. Kan ik misschien eindelijk een recensie van dit boek schrijven. In het Begin was er… Bob is het laatste boek dat ik in mijn trolley gooide, maar ik ben erg blij dat ik het meegenomen heb. Ik heb van deze schrijfster Niemandsbruid gelezen, een prachtig boek. Ik ben heel benieuwd naar dit boek, het plot klinkt in ieder geval hilarisch!

En dan die boekenlegger… Ik zag hem bij de kassa, ik had nog precies €2,50 over van mijn budget, en ik kon hem gewoon niet laten liggen!

Ben jij naar het Boekenfestijn geweest? Welke boeken heb je gekocht?

10 thoughts on “Boekenfestijn Book Haul

Geef een reactie

