My Fictional Boyfriend Tag

Ahum, kunnen we even gillen over het feit dat deze tag bestaat. Ik (Judith) kan niet wachten om al mijn fictional boyfriends met jullie te delen. Dus ga rustig zitten, pak er een snack bij, en bereid je voor op een misschien nogal onsamenhangende post vol gefangirl.

1. Het meest romantische vriendje

Augustus Waters uit The Fault in our Stars. Hij is zo lief en schattig en wat hij voor Hazel doet vind ik geweldig. Alleen hoef ik niet naar Amsterdam, Gus, daar ben ik al, maar je mag best langskomen ;)

2. De bad boy met een zachte goede kant

Rowan uit Heir of Fire! Vanaf het moment dat Rowan knorrig en onwillig het boek in kwam stormen, vond ik hem geweldig. Hij is zo cool en vervelend, maar eigenlijk is hij heel lief. Sowieso heb ik een soft spot voor bad boys in boeken, maar Rowan is momenteel mijn favoriet!

3. Het paranormale vriendje

Dimitri Belikov uit Academicus Vampyrus! Ik vond hem in de film qua uiterlijk een beetje tegenvallen, maar met de Dimitri uit de boeken wil ik best een keer een kopje thee gaan drinken. Daarnaast is hij ongelooflijk badass maar diep van binnen heel lief (jawel, soort van bad boy met een zachte kant, ik zie nu al een patroon hier), en wat hij allemaal voor Rose doet vind ik geweldig. En hij is een dhampier, dus paranormaal is hij zeker.

4. Jongen die je friendzonet

Robb Stark uit Het Lied van IJs en Vuur. Ik ben dol op Robb, maar hij moet schattig doen met Talisa dus als vriendje hoef ik hem niet. Wacht, nog beter, ik ga hem brozonen. Robb wordt mijn broer! Ik vind het lief hoeveel hij geeft om zijn broertjes en zusjes, dus ik zou het helemaal niet erg vinden om door de Starks geadopteerd te worden.

5. Je soulmate

Dus ik heb tien minuten zitten broeden op deze vraag, en volgens mij heb ik het perfecte antwoord gevonden. Ik speel wel een beetje vals, ik ga namelijk twee personages combineren, maar anders kon ik echt niet kiezen. Dus ik kies voor een combinatie tussen Legolas uit In de Ban van de Ring en Jon Sneeuw uit Het Lied van IJs en Vuur. Zij zijn mijn ultieme fictional boyfriends, hoewel ze allebei nogal verschillende karakters hebben. Vandaar een combinatie, dan is het perfect!

6. Vriendje waarmee je wil weglopen

Damon Salvatore uit The Vampire Diaries, hands down. Volgens mij zijn roadtrips met Damon geweldig, en het lijkt me fantastisch om er eentje mee te maken. Zolang hij me daarna wel weer braaf thuis afzet en me niet in een vampier verandert, natuurlijk ;)

7. Vriendje waarmee je alles zou durven doen

Waarschijnlijk Percy Jackson. In de eerste serie vond ik hem vooral grappig, maar in De Helden van de Olympus heeft hij zich zo ontwikkeld dat hij mijn vriendje wel mag zijn. Ik bedoel, hij is aardig, hij is grappig, hij is de zoon van Poseidon… Wat wil je nog meer? En als ik nou toch een awesome halfgod aan mijn zijde heb die weet hoe je met een zwaard om moet gaan, durf ik wel wat meer dan in real life. Behalve aan de rand van een klif staan, want Percy of niet, ik heb nog steeds verschrikkelijk hoogtevrees!

8. Vriendje waarmee je op een onbewoond eiland gestrand wilt zijn

Will Turner uit Pirates of the Caribbean. Het zijn misschien geen boeken, maar toepasselijk is het zeker! Volgens mij overleeft Will het makkelijk op een onbewoond eiland, en dan kan hij al het werk doen en ga ik de hele tijd in de schaduw naar hem liggen staren. Daarnaast was Will, samen met Legolas uit In de Ban van de Ring, mijn eerste fictional crush ooit (en Orlando Bloom mijn eerste celebrity crush, hoe zou dat nou toch komen), dus de nostalgie die dat hele gestrand-op-een-eiland-met-Will-ding zal verwekken, lijkt me ook wel wat. Ik ben voor, wanneer vertrekken we!

9. Het meest badass vriendje

Ik heb geloof tot nu toe bijna alleen maar badass vriendjes genoemd, maar bij deze vraag ga ik voor Naji uit The Assassin’s Curse. Naji is de “assassin” uit de titel, en hij is awesome. Hij kan zichzelf door schaduwen bewegen zodat hij niet gezien wordt en hij kan bloedmagie gebruiken en hij kan goed vechten dan is hij ook nog heel beschermend (dat is deels te danken aan de vloek, maar ik weet zeker dat hij dat uit zichzelf ook wel zou zijn). Maar Naji is aan de andere kant ook onzeker over zichzelf, en juist het feit dat hij die onzekerheid stapje voor stapje probeert te overwinnen, alle credit hiervoor gaat naar Ananna, de vrouwelijke hoofdpersoon in deze serie, maakt hem zo badass.

Wie zou jij kiezen als je fictional boyfriends/girlfriends?

9 thoughts on “My Fictional Boyfriend Tag

Geef een reactie

