Creatures of the Night Book Tag

Over een week is het Halloween en hoewel dat niet enorm uitbundig gevierd wordt in Nederland vond ik (Judith) het toch een goede smoes om deze tag te doen. Je krijgt een aantal “creatures of the night” en dan moet je jouw favoriete personage van deze soort noemen. 

Vampier

Rose

Rose Hathaway uit Academicus Vampyrus van Richelle Mead! Ik ben dol op Rose, ze is heel grappig, maar ook een heel normaal tienermeisje, waardoor ik me heel goed in haar kon vinden, hoewel ze een vrij heftig leven heeft. Maar als er toevallig een ontzettend knap iemand langskomt, besteedt ze daar ook even extra aandacht aan. Net als ik.

Weerwolf

Ik lees niet ontzettend veel boeken met weerwolven erin, maar mijn favoriet is Sam uit Huiver van Maggie Stiefvater. Sam is een ontzettend lieve jongen, en het perfecte vriendje. Afgezien van dat wolvengen dan, dat is minder.

Zombies

Ik geloof niet dat ik een boek heb gelezen met zombies erin, maar in Dodenrit van Maggie Stiefvater (daar is ze weer!) zitten mensenetende paarden, telt dat? Zombies eten hersenen en deze paarden eten ook mensen, dus ik vind van wel. De paarden vond ik geweldig, simpelweg omdat ik wel van een gruwelijke tintje aan een boek houd.

Spook

Mijn kat! Alleen zit hij niet in een boek, hmm… Dan ga ik voor James uit Robijnrood van Kerstin Gier. Ik heb ook niet zoveel boeken gelezen met spoken erin, maar James vind ik erg grappig.

Heks/Tovenaar

tumblr_mwgjdssjYD1sgl0ajo1_500

Professor Anderling. Ik ben niet zo’n ongelooflijke fan van Harry Potter als de rest van de wereld, maar professor Anderling is geweldig.

Halfgod

Annabeth Chase uit Percy Jackson en Helden van de Olympus van Rick Riordan. Ik vind Annabeth fantastisch: ze is sterk, ze is slim, en ze is een doorzetter. En ze heeft nog humor ook!

Fee/Fae/Elf

In Heir of Fire van Sarah J. Maas zit Rowan, een fae, die ik onmiddellijk in mijn hart sloot op het moment dat hij knorrig het boek binnen kwam stampen. Maar aan de andere kant heb ik ook voor altijd mijn hart verloren aan Legolas uit In de Ban van de Ring. Ik kies ze gewoon allebei, Rowan en Legolas!

Demon

In Saffierblauw van Kerstin Gier wordt de demon Xemerius geïntroduceerd, die misschien wel mijn favoriete personage uit deze hele serie is. Xemerius is enorm droog en vreselijk irritant, maar zeker hilarisch. En soms, heel soms, kan hij ook wel lief zijn.

Engel

Ik heb nog geen boeken gelezen met engelen erin, maar in The Beautiful and the Cursed van Paige Morgan komen levende waterspuwers (ja, echt, van die dingen die je op de Notre Dame in Parijs hebt) voor, die ook vleugels hebben, net als engelen. Dit boek is fantastisch en de waterspuwers hebben stuk voor stuk hele menselijke karaktertrekken, waardoor je je als (waarschijnlijk) menselijke lezer heel goed in ze kan inleven. Daarnaast bedenk ik me nu pas dat er in dit boek ook engelen voorkomen! Erg aardig zijn ze niet, maar ze zijn er wel.

Alien

121shom

The Doctor uit Doctor Who! Dit is een tv-serie, maar er zijn ook boeken van, dus ik vind dat het telt. The Doctor is altijd een hele leuke personage, maar de negende Doctor was mijn absolute favoriet!

Mens met Superkrachten

Ik kies voor de kinderen uit De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine, geschreven door Ransom Riggs, en dan vooral Emma. Ik vond alle kinderen heel leuk, maar Emma was zo’n fijn, avontuurlijk meisje, dat ik al helemaal dol was op haar!

3 thoughts on “Creatures of the Night Book Tag

  1. Pingback: Creatures of the Night Book Tag | De Lady Library

Geef een reactie

