Best of YA event

Zondag was het eindelijk zover! Het event met als hoofdgast Kiera Cass. Ik ben alleen totaal vergeten foto’s te maken, dus het wordt alleen maar tekst, ik hoop dat je dat aankan…

Ik (Loranne) zit bij het Best of YA promoteam, dus eerst hadden we een lunch met Kiera Cass herself. Dat was heel gezellig en het was heel leuk om even met haar te praten, want ze vertelt veel uit zichzelf en is erg grappig. We kregen een luxe lunch, die ontzettend lekker was terwijl blijkbaar alle regelmensen in een de zaal van het event zaten te stressen. Rond half 3 was de lunch afgelopen en zijn we nog even op de foto met Kiera gegaan en ze heeft natuurlijk ook onze boeken gesigneerd. Van de uitgever kregen we ook De One, dus die trilogie – die niet lang meer een trilogie zal zijn – heb ik ook weer compleet, yay!

Toen was het bijna tijd voor het event zelf. Hoewel de deuren pas om 3 uur open zouden gaan, waren een hoop mensen al veel eerder gekomen. Wij konden gewoon langs de rij lopen, dat voelde heel cool, ghehe. Judith stond intussen wel in de rij en toevallig was er net een plekje naast mij vrijgekomen, helemaal op de eerste rij. We hadden dus hele goede plekken en nadat we een heerlijk cakeje gekregen hadden, begon het event.

Eerst werd Helen Vreeswijk geïnterviewd en daarna moest het promoteam op het podium komen, aaaah. Dat was best spannend, maar ik had al aangegeven dat ik niets wilde zeggen, dus ik stond er gewoon leuk bij terwijl een deel van het team de vragen beantwoordde. Het was duidelijk dat er veel belangstelling was, want de vragen bleven maar komen! Vooral het feit dat we gratis boeken kregen vonden mensen erg interessant, maar dat is natuurlijk ook superleuk ;). Daarna kwam de Boy 7-cast nog even om wat vragen te beantwoorden en toen was er pauze.

Na de pauze kwam Kiera Cass, die een leuk gesprekje had en daarna was er nog tijd voor vragen van het publiek. Ik had haar natuurlijk al ontmoet, dus ik had niets meer te vragen en gelukkig ook niets meer te signeren, want ik geloof dat sommige mensen wel 2 uur in de rij hebben gestaan. Judith had de boeken niet bij zich maar wilde wel haar kaartje laten signeren, dus van Kiera kreeg ze ook nog een gesigneerde boekenlegger. Toen hebben we ons uit de drukte weten te manoeuvreren en toen kwamen we er achter dat ze The Selection in het Engels verkochten (Judith wilde ze per se in het Engels), dus dat was een beetje jammer, want we gingen niet opnieuw in de rij. We hadden heel kort staan wachten omdat we helemaal vooraan zaten en dus snel bij het podium waren, maar we wilden niet meer terug.

Toen hebben we nog wat foto’s gemaakt met het foto-apparaat (hoe heet dat ding) en toen waren we eigenlijk best wel moet dus zijn we naar huis gegaan, nadat we de goodiebag hadden opgehaald. Daarin zaten maar liefst 2 boeken, Promille en Een wereld zonder hemel, dus ik heb weer wat te lezen de komende tijd (dat had ik natuurlijk nog helemaal niet).

Toen moest ik de tramhalte nog terug zien te vinden in het donker, en ik heb het richtingsgevoel van een theelepeltje, maar gelukkig hielp Judith me uit de brand. Al met al was het een heel geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar!

Geef een reactie

