NaNoWriMo!

nano

Ook dit jaar doen we weer mee! Vorig jaar deed ik (Loranne) voor de eerste keer mee aan de National Novel Writing Month, en Judith al voor de tweede keer. Toen waren we net begonnen met onze blog, en hebben we er ook een stukje over geschreven, met een scène uit Judiths verhaal. Dat kun je hier lezen.

Voor de mensen die geen idee hebben wat NaNoWriMo is: het staat voor National Novel Writing Month. Het idee is dat je een boek van 50.000 woorden schrijft tijdens de maand november, wat gelijk staat aan 1667 woorden per dag. Tijdens NaNoWriMo heb je nauwelijks tijd voor een sociaal leven, school, je baan, of wat dan ook. Maar aan het eind van november heb je dan wel een boek.

Hoewel het einde nog lang niet in zicht is, dromen we al dat december over is, want dan zijn we hopelijk 50.000 woorden verder. Tot nu toe gaat het prima, Judith loopt een paar duizend woorden voor (streber) en ik loop precies op schema, wat ik al heel wat vind. Ik kan zelf nog niet zo veel vertellen over mijn plot, want dat is er namelijk niet. Wel heb ik het volgende bedacht: ik vraag elke dag iemand om een woord te noemen, maakt niet uit hoe gek, en dan probeer ik dat in mijn verhaal te verwerken. Zo heb ik de woorden ‘dukdalf’, ‘frequentie, ‘mistroostig’ en ‘kaasfondue’ al gebruikt, en velen gaan nog volgen. Misschien zal het de leesbaarheid van mijn verhaal niet ten goede komen, maar aangezien het ook al geen plot heeft, denk ik niet dat het kwaad kan. Het is ook gewoon een leuke oefening.

Het is heel leuk om mee te doen aan NaNo, vooral omdat wij het samen met 2 andere vriendinnen doen, dus we kunnen elkaar steeds aanmoedigen. Daarnaast gaan we onze eigen Night of Writing Dangerously houden, waarin het de bedoeling is dat we de hele nacht doorschrijven, maar uit ervaring weten we dat we vooral een hoop chocoladekruidnoten zullen eten. Ach, dat is ook zo erg nog niet, want die dingen zijn hemels.

Tot zover onze update, vinden jullie het leuk als we deze maand vaker opdates of delen van ons verhaal plaatsen?

Doe jij ook mee aan NaNoWriMo?

 

6 thoughts on “NaNoWriMo!

  1. Coolie dat jullie (weer) meedoen! Ik vind het altijd mega leuk om te lezen hoe mensen zich voorbereiden of wat mensen doen tijdens de schrijfmaand. Dus ja, meer updates over hoe het gaat lijkt me gaaf! En wat cool dat jullie die schrijfnacht doen. Dat heb ik gisteravond ook gedaan. Vanochtend om 5 uur ging ik naar bed. En daarna was er open dag. (Dus hallo, 3 uur slaap!) Heb je vorig jaar niet ook zo’n schrijfnacht gedaan, Loranne? Of was jij dat niet?
    PS: Ik ben al schrijfbuddie van Loranne. Is Judith “anne judith” op de NaNosite? Want dan volg ik haar ook!

Geef een reactie

