TTT: Top 10 Auteurs Waarvan Ik de Meeste Boeken Heb

Elke donderdag plaatst De Lady Library een thema/onderwerp waarover je een top 10 kunt maken. En wij doen mee! Deze week is het onderwerp: auteurs waarvan je de meeste boeken hebt. Ik (Judith) ontdekte dat ik niet zoveel boeken van dezelfde schrijvers heb. Alleen als iets een serie is, koop ik veel boeken van dezelfde schrijver, maar verder valt het toch een beetje tegen. Maar alsnog heb ik een top 10 weten te maken, met een driedubbel gedeelde eerste plek!

1. J.R.R. Tolkien – 6 boeken

Hoewel er drie schrijvers zijn waarvan ik zes boeken in mijn bezit heb, heb ik J.R.R. Tolkien op nummer 1 gezet. Dit omdat een van de boeken die ik van hem heb een omnibus is (namelijk de hele In de Ban van de Ring-trilogie), en dat dus eigenlijk 3 boeken in één. Fun fact: de helft van deze zes boeken heb ik nog niet gelezen. Moet ik misschien toch maar eens gaan doen, oeps.

2. Licia Troisi – 6 boeken

Licia-Troisi-jamie38459-17000072-498-251

Van Licia Troisi heb ik twee trilogieën: Kronieken van de Verrezen Wereld, en Oorlogen van de Verrezen Wereld. Er is nog een derde trilogie in deze serie, Legenden van de Verrezen Wereld, maar deze heb ik niet in mijn bezit. Ik vond de eerste twee trilogieën wel ontzettend leuk, en zeker een aanrader!

3. Richelle Mead – 6 boeken

Van Richelle Mead heb ik de Academicus Vampyrus-serie compleet. Ik vond dit een hele leuke serie, en een ontzettend originele kijk op vampiers. Wat wel jammer is, is dat deel 5 in het Engels is, en dus niet matcht met de andere delen. Dit omdat deel 5 in het Nederlands nergens meer te krijgen was, en ik toch wel heel benieuwd was hoe deze serie verder ging.

4. Maggie Stiefvater – 5 boeken

Maggie Stiefvater is één van de twee schrijvers in dit lijstje waarvan ik boeken heb die niet onderling met elkaar verbonden zijn. Ik heb twee delen in haar De Wolven van Mercy Falls-serie, Dodenrit, en de eerste twee delen van het Ravenkwartet, een serie die nog niet afgelopen is. Maggie Stiefvater vind ik één van de beste schrijvers ooit, en haar boeken kunnen me altijd weer boeien!

5. George R.R. Martin – 5 boeken

BdtuYRSuzM0

Ik ben de trotse eigenaar van deel 1 tot en met 4 van Het Lied van IJs en Vuur (deel 3 is opgesplitst in twee boeken, vandaar dat ik er uiteindelijk vijf heb). Deel 1 en 2 zijn in paperback, maar de andere drie boeken zijn in de prachtige hardcovers. Ooit wil ik deze hele serie in hardcover in de kast hebben staan, ik vind ze zo mooi! Maar eerst maar eens deel 4 lezen ;)

6. Kerstin Gier – 4 boeken

Kerstin Gier is de andere auteur op dit lijstje waarvan ik boeken uit twee verschillende series in de kast heb staan. Ik heb namelijk de hele Edelsteentrilogie en het eerste deel van Silber. Deze boeken zijn prachtig, en ik kan dan ook niet wachten om het tweede deel van Silber te bemachtigen, om hem naast het andere deel in de kast te zetten en er vervolgens heel lang naar te staren!

7. Rick Riordan – 4 boeken

Van Rick Riordan heb ik de eerste 4 delen uit de De Helden van de Olympus-serie. Ik heb Percy Jackson niet; het eerste deel is van mijn broertje, en de rest heb ik uit de bibliotheek geleend, maar met deze serie kan ik gewoon niet wachten totdat ze in de bibliotheek komen: ik moet ze meteen hebben!

8. Sarah J. Maas – 4 boeken

Zoals jullie misschien al wel weten, ben ik de trotse eigenaar van de eerste drie delen van de Throne of Glass-serie, en heb ik sinds afgelopen zondag ook The Assassin’s Blade aan mijn collectie toe kunnen voegen. Ik ga niet te veel over Sarah J. Maas zeggen, aangezien ik het gevoel heb dat ik jullie al helemaal heb doodgegooid met haar ;)

9. Floortje Zwigtman – 3 boeken

Ik heb de Groene Bloem-trilogie van Floortje Zwigtman twee jaar geleden gelezen, en ik vond het hele mooie boeken. Ze staan dan ook alle drie in mijn kast, wat haar nummer 9 op dit lijstje maakt.

10. Suzanne Collins – 3 boeken

books-the-hunger-games-30899614-500-495

Van Suzanne Collins heb ik, net als vele anderen waarschijnlijk, De Hongerspelen, Vlammen en Spotgaai in mijn bezit. Een geweldige trilogie was dit! En trouwens: heeft er iemand Mockingjay-part 1 al gezien? Ik ben gisteravond geweest, en het was een geweldige film! Ik heb nu al zin in part 2. Hoewel… Ik weet niet zeker of ik alle feels wel aan kan.

Van welke auteur heb jij de meeste boeken?

Geplaatst in TTT

2 thoughts on “TTT: Top 10 Auteurs Waarvan Ik de Meeste Boeken Heb

Geef een reactie

