Top 5 Boeken voor in de Kerstvakantie

Voor ons begint vandaag de kerstvakantie. Met al die vrije tijd vraag je je misschien af: wat ga ik in vredesnaam doen? Nou, het antwoord is simpel: lezen! Maar wat moet je dan lezen? Om dat dilemma te verhelpen, raad ik (Judith) vandaag 5 boeken aan om in de kerstvakantie te lezen.

1. De Hobbit – J.R.R. Tolkien

De derde film in de Hobbit-trilogie van Peter Jackson is net uitgekomen, dus is er een beter moment om het boek te gaan lezen? Ik heb dit boek nu al twee keer gelezen, en ik vind het geweldig. Het verhaal is heel leuk en omdat het een kinderboek is, is het taalgebruik vrij makkelijk en heb je er absoluut geen last van dat het al bijna honderd jaar oud is.

2. The Night Circus – Erin Morgenstern

nightcircus

Ik val een beetje in herhaling hier, aangezien ik dit boek ook al genoemd heb in mijn Top 5 Herfstboeken, maar ook voor de winter is dit boek perfect! Het magische, surrealistische verhaal is prachtig en sleept je als lezer helemaal mee in de wereld van Marco en Celia. Ik denk dat ik dit boek nog maar eens ga herlezen deze kerstvakantie!

3. Silber – Kerstin Gier

Silber is echt het perfecte boek om in één avond uit te lezen met een kop thee of warme chocolademelk binnen handbereik. Het is spannend en heel grappig, en leest heerlijk door. De personages zijn ontzettend leuk en je wil telkens weten hoe het verder gaat. Kerstlichtjes aan en gaan!

4. The Fault in our Star – John Green

The_Fault_in_Our_Stars

Ik neem aan dat de meeste mensen dit inmiddels wel gelezen hebben, maar toch moet ik het nog even noemen. Dit boek is perfect voor de kerstvakantie, omdat je het echt in één ruk uit wil lezen (ik heb het persoonlijk in een dag uitgelezen). Het is zo lief en grappig, en heel fijn om achter elkaar door te lezen. Met tissues binnen handbereik!

5. The Demon King – Cinda Williams Chima

Ik heb deze serie de laatste tijd een paar keer genoemd, maar ik ga het gewoon nog een keer doen. Het is een fantastisch YA-fantasy serie, met een goed ontwikkelde wereld, een spannend plot met veel actie en leuke personages. Perfect om in één keer uit te lezen in de kerstvakantie!

Welke boeken lees jij graag in de kerstvakantie?

4 thoughts on “Top 5 Boeken voor in de Kerstvakantie

  1. Het Nachtcircus! Nu heb ik zin om die te herlezen :) En Silber heb ik net uit en ga straks verder in deel 2, ben het er mee eens dat dat heerlijke kerstboeken zijn. Verder zijn voor mij de Wicca boeken van Cate Tiernan ook echt winterboeken, ik wil er eigenlijk nog vijf herlezen voor het jaar om is (en dan volgend jaar de laatste vijf).

Geef een reactie

