TTT: Top 10 Covers van Boeken uit 2014

Elke donderdag plaatst De Lady Library een thema/onderwerp waarover je een top 10 kunt maken. En wij doen mee! Deze week is het onderwerp: top 10 covers van boeken uit 2014. Ik (Judith) ben enorm gevoelig voor mooie covers, als een boek een mooie cover heeft ben ik gelijk verkocht. Mijn top 10 opstellen was dan ook nog best moeilijk, maar het is gelukt! Dit zijn allemaal boeken die ik in 2014 heb gelezen, ze zijn dus niet allemaal ook in 2014 uitgekomen.

1. The StrangeAva Lavender& Beautiful Sorrows of Ava Lavender – Leslye Walton

Ik zag dit boek eerst in een filmpje op YouTube, en dacht: ‘Wauw, wat een mooi boek, dat moet ik hebben!’ Laat ik je nu vertellen: in het echt is het nog zoveel mooier! Ik heb eerst een kwartier de cover geaaid voordat ik zover was om het boek te gaan lezen. De gouden veer tegen de donkerblauwe achterkant vind ik prachtig. Extra leuk: het verhaal is ook geweldig!

2. Heir of Fire – Sarah J. Maas9200000010144297

Tot nu toe gaat dit lijstje net zoals mijn top 14 beste boeken van 2014. Blijkbaar betekent een mooie cover voor mij ook al vrij snel een mooi verhaal! Ik vind de (Engelse) covers van de Throne of Glass-serie sowieso prachtig, maar Heir of Fire is mijn favoriet tot nu toe. En ook hiervan was het verhaal net zo fantastisch als de cover.

3. Eleanor& Park – Rainbow Rowell

Ook de cover van Rainbow Rowells andere boek dat ik heb gelezen, Fangirl, vind ik erg leuk, maar dankzij het feit dat dit boek crème wit is (een van mijn favoriete kleuren), en door de mp3-speler die ik heel cool vind, vind ik Eleanor& Park toch net mooier!

4. Vertrouw Me – Tahereh Mafi

Ik vind sowieso dat alle covers van deze serie vereerd zouden moeten worden, maar de cover van Vertrouw Me is mijn favoriet tot nu toe. De bloemen om het oog heen geven het iets heel moois, en de kleur van het boek vind ik ook prachtig!

92000000112561185. Let It Snow – Maureen Johnson, John Green& Lauren Myracle

Oké, hier stopt de logica dat ik alle boeken met mooie covers ook automatisch geweldig vind, want hoewel ik de cover van dit boek prachtig vind, vond ik de inhoud minder. Niet per se slecht, maar ook niet zo goed als ik verwachtte. De cover, daarentegen, vind ik wel heel mooi. Ik heb de UK-edition, en die is glimmend lichtblauw met sneeuwvlokken op de voorkant. Heel mooi!

6. The Selection – Kiera Cass10507293

Alleen al om de covers wilde ik deze boeken heel graag in mijn kast hebben. De jurken zijn zo mooi, dat ik er heel lang naar kan staren zonder verveeld te raken (oeps, haha). Ik heb dit jaar alleen The Selection gelezen, maar ik hoop volgend jaar verder te kunnen gaan met deze serie. Wel heb ik het (voor mij) mooiste boek misschien al wel in de kast staan; ik ben dol op de blauwe jurk! Maar deel 3 ziet er ook heel mooi uit, hmm….

7. Het Lied van IJs en Vuur – George R.R. Martin

Alleen zijn deze covers niet heel bijzonder, maar als je alle hardcovers naast elkaar zet, vormt het een ontzettend mooi kleurpatroon! Ik heb nu 3 delen in hardcover, en ik vind ze prachtig. Ik kan niet wachten om de rest ook te verzamelen (en te lezen)!
PS: Why, internet, why is die ene hoger dan de andere

8. De Ravenjongens – Maggie Stiefvater

Sowieso houd ik altijd erg van de covers van Maggie Stiefvaters boeken, maar De Ravenjongens was wel erg mooi. De combinatie van de witte achtergrond met de zwarte raaf die een soort rood ding op zijn borst heeft (slechte beschrijving, sorry mensen), vind ik heel mooi. De rug vind ik ook mooi, zeker met deel 2, De Dromendieven, ernaast!

9. De Bijzondere Kinderen van Mevrouw Peregrine

De foto op deze hardcover vind ik heel mooi, en sowieso is dit hele boek prachtig; het heeft een beetje dat oude gevoel, alsof dit boek antiek is, terwijl je het eigenlijk pas net gekocht hebt. De cover is zeker een reden waarom dit boek mij zo intrigeerde, en ook de cover van het tweede deel (die erg op die van het eerste deel lijkt), vind ik heel mooi!

10. We Were Liars – E. Lockhart

Ik kan nauwelijks uitleggen wat ik zo mooi vind aan deze cover, maar ik denk dat het de kleuren zijn; ik houd er erg van als kleuren goed bij elkaar passen, en met deze cover is daar zeker over nagedacht! Daarnaast had ik de hardcover van Loranne geleend, en dat boek glom zo mooi. Ik vind het prachtig!

Want vind jij de mooiste covers van 2014?

Geplaatst in TTT

2 thoughts on “TTT: Top 10 Covers van Boeken uit 2014

  1. Met nummer 3, 5 en 10 ben ik het wel eens. Vooral die van Eleanor & Park vind ik gaaf. Want nou ja, dat is gewoon pure simpelheid maar toch pure mooiheid. =3

Geef een reactie

