Januari Wrapup

Januari is alweer voorbij! Ik (Judith) begon deze maand goed, ik las ontzettend veel. Aan het einde zakte het een beetje in, maar alsnog heb ik deze maand 5 boeken gelezen. Een prima begin van mij  reading challenge, die ik ook dit jaar weer op 50 boeken heb gezet.10955916_721524404611609_1568074177_n1. Me Before You – Jojo Moyes
2. To All the Boys I’ve Loved Before – Jenny Han
3. Kroonsz – Marco Kunst
4. Het Bottenseizoen – Samantha Shannon
5. Oorlog en Terpentijn – Stefan Hertmans (niet op de foto)

Ik begon dit jaar met Oorlog en Terpentijn; een prachtig boek, hoewel het niet heel vrolijk is. Dit gaat over de opa van Stefan Hertmans zelf, die in de Eerste Wereldoorlog aan het Belgische front vocht. Dit was een ontzettend mooi boek, maar wel heel zwaar, omdat het over zulke afschuwelijke dingen gaat. Hierna heb ik Het Bottenseizoen gelezen. Dit had ik van Loranne gekregen, en zij vond het erg leuk, dus vond ze dat ik het ook moest lezen. Ik was het helemaal met haar eens: Het Bottenseizoen was heel leuk om te lezen.

Het Bottenseizoen was erg goed maar ook niet heel vrolijk, dus ben ik daarna To All the Boys I’ve Loved Before gelezen, ik was wel toe aan een beetje romance. Dit boek heeft me daarin zeker niet teleurgesteld. Het was grappig, schattig en ontzettend leuk. Zeker een aanrader! Als je meer wilt weten, kun je hier mijn recensie lezen. Hierna heb ik Kroonsz gelezen. Dit boek klonk geweldig, maar ik was toch een beetje teleurgesteld. De uitwerking vond ik zelf minder. De recensie van Kroonsz kun je hier lezen.

Na Kroonsz besloot ik nog een boek te gaan lezen waarvan Loranne al heel lang wil dat ik het lees: Me Before You. Nu ik het eenmaal gelezen heb, sna ik helemaal waarom ze me zo gepusht heeft om het te lezen. Het was ge-wel-dig. Als je het nog niet gelezen hebt, ga dat dan alsjeblieft nu doen, en houd zakdoekjes gereed, want het is prachtig!

Welke boeken heb jij deze maand gelezen?

Geef een reactie

