De evolutie van mijn boekenkast(en)

Ik (Loranne) haat opruimen. Ik vind het nergens voor nodig en leef het liefst in de troep. Omdat ik (zoals mijn oma het ooit zo prachtig formuleerde in een sinterklaasgedicht) als ik nooit opruim moet polsstokhoogspringen door mijn kamer, ben ik verplicht om hem elke 2 weken op te ruimen. En geloof me, dan is het echt nodig.

Toch word ik soms tijdens het opruimen intens gelukkig, en wel wanneer ik twee bepaalde kasten mag inruimen. Je raadt het al, mijn boekenkasten! Ik vind het heerlijk om veel boeken te verplaatsen, en ze nu eens op grootte, dan weer op alfabetische volgorde te zetten. Dit is vast wat tegenstrijdig, want ik heb net verteld dat ik opruimen haat. Nou, als mijn kamer een boekenkast was, was het de schoonste, opgeruimdste plek op aarde.

Ik was laatst door mijn foto’s aan het scrollen en kwam wat oude foto’s van mijn boekenkasten tegen, dus ik wilde graag het verschil tonen. Het zijn helaas niet de scherpste foto’s want ik heb ze ooit eens met mijn mobiel genomen.

En ohja, we hebben een facebookpagina voor ons blog aangemaakt! We hebben nu een beetje een treurig aantal likes dus het zou leuk zijn als je ons wil liken! Naast onze blogposts zullen we ook kattenplaatjes en boekendingen posten, beloofd. https://www.facebook.com/thebookmarkers/

kast3

kast2

kast1kast4

Hoe richt jij je boekenkast in?

9 thoughts on “De evolutie van mijn boekenkast(en)

  1. Vette boekenkast. Ik heb ook een groot exemplaar, maar geheel zonder systeem, geloof ik. Nouja, op de bovenste plank boeken over taal en woordenboeken. Daaronder kinderboeken (waarvan ik veel weg ga doen, want) daaronder bewaar ik literatuur en ik heb teveel. Daardoor staat dat overal. En de onderste plank is voor de misdaadboeken van mijn vriend. Dan liggen er nog stapels door mijn kamer en ligt een aantal boeken in de kastjes van mijn bureau. Door deze post krijg ik zin om ze mooi in de kast te gaan zetten, haha!

  2. Wauw, mooie boekenkast heb je! Ik heb een standaard Expedit kast van Ikea, die eigenlijk veel te vol is. Deze hebben mijn vriend en ik al sinds onze studententijd en hebben we maar gewoon gehouden. In een nieuw huis zou ik echt een nieuwe kast aanschaffen. Ik droom van een echte ouderwetse boekenkast, voor mij geeft dat een woonkamer echt sfeer.

  3. Mijn boeken staan gesorteerd op kleur! Eerst denk je help! want alle series etc. vallen dan uit elkaar, maar het resultaat is echt heel mooi. Ik had eerst een regenboog per plank, maar nu heb ik dus een plank zwart/bruin, een plank wit, een plank geel, een plank rood/oranje, een plank roze/paars, een plank blauw en een plank groen. Ik word er heel erg blij van en krijg elke week wel complimentjes erover! En echt, als je ze allemaal zelf weg zet weet je nog precies waar ze staan hoor!

Geef een reactie

