Mooie edities van Penguin

Ik (Loranne) geef meteen toe dat ik een enorm zwak heb voor mooie covers. Ik weeg dat ik boeken eigenlijk niet mag beoordelen op het omslag, maar kom op, als iets meteen je aandacht trekt omdat het er zo prachtig uitziet, koop je het toch eerder. Mijn ogen willen ook wat, ja. Pff.

De Engelse uitgeverij Penguin speelt hier goed op in, want ze geven allemaal klassiekers uit in 100 verschillende edities. Eén van de mooiste vind ik toch wel de Penguin English Library Edition. Elke keer als ik een classic wil kopen, probeer ik hem in deze editie te kopen, want ze staan zó mooi in de kast, en ze zijn op Book Depository nog best goedkoop. Ik heb er al een aantal, kijk maar.

peng peng2

Ze zijn zo mooi! *gilt van blijdschap* Ik heb er natuurlijk nog niet zo veel, maar dat is wel mijn doel ooit. Maar kijk hoe mooi als het een hele plank wordt, allemaal kleurtjes!

*Kwijlt* Nou ja. Dit is dus mijn doel om te hebben. Ooit. En oh ja, ik ga ze natuurlijk ook nog een keertje lezen, want daar zijn boeken voor.

2 thoughts on “Mooie edities van Penguin

Geef een reactie

