Maart Wrapup

Toen ik me gisteren herinnerde dat ik deze post moest schrijven, was mijn eerste gedachte: “Oh, help, is het al april??” Ik geloof dat er nog nooit een jaar is geweest dat zo snel ging als 2015. Ik heb het nogal druk, en het verbaast me dat ik nog tijd heb om te lezen. Toch heb ik in maart 5 boeken gelezen, wat voor mij een hele aardige score is.

11075040_750989761665073_1884155456_n

Het eerste boek dat ik deze maand uitlas was The Miniaturist van Jessie Burton. Dit boek speelt zich af in Amsterdam in de 17e eeuw, wat ik ontzettend leuk vond, omdat ik net een profielwerkstuk had geschreven over die periode. Ik vond het boek zelf minder interessant, simpelweg omdat ik alle belangrijke plottwists voorspeld had. Nou ben ik ongelooflijk slecht in het voorspellen van boeken en films (wat ik ook probeer, ik zit er gewoon altijd naast), dus dit zegt wel wat over de voorspelbaarheid van het boek. Wel vond ik dat Amsterdam in dit boek heel goed was weergegeven.

Hierna las ik het boek April is de Wreedste Maand van Rindert Kromhout. Mijn recensie hiervan kun je hier lezen, maar het komt erop neer dat ik het eerder had moeten lezen. Ik had het in 2013 voor Kerstmis gekregen, en ik denk dat ik het toen een stuk leuker had gevonden dan nu. Hierna las ik Zes Seconden van Danielle Bakhuis. Dit boek vond ik ook mwoah en hiervan heb ik ook een recensie geschreven, die je hier kunt lezen. Vervolgens las ik De Hondeneters van Marita de Sterck, en ook dit boek vond ik best oké, maar niet geweldig. Dit gaat over een jongen die ten tijde van de Eerste Wereldoorlog in het verwoeste Vlaanderen op zoek gaat naar zijn hond. Ik las dit boek voor Nederlands op school. Bij ons moet je boeken lezen binnen een thema, en mijn thema was Eerste Wereldoorlog. Dit boek was best goed, maar verbleekte een beetje naast de andere boeken die ik al over de Eerste Wereldoorlog had gelezen; deze waren namelijk vele malen beter.

Deze maand, waarin ik tot nu toe alleen nog maar boeken had gelezen die ik simpelweg oké vond, sloot ik af met een absolute knaller. Ik las namelijk The Song of Achilles van Madeline Miller. Mijn recensie van dit boek kun je hier lezen, maar ik zal je alvast verklappen dat ik het absoluut geweldig vond. Het was een prachtig boek, waarin er een hele originele kijk werd gegeven op de mythe over Achilles en Patroclus. Bij deze wil ik het aanraden aan iedereen die geïnteresseerd is in Griekse mythologie, en eigenlijk ook aan alle andere mensen. Het is prachtig :)

Welke boeken heb jij deze maand gelezen?

Geef een reactie

