Liebster Award

liebster-award Door de lieve mensen van Books of Aphrodite werden wij genomineerd voor de Liebster Award! Heel erg bedankt voor de nominatie! Vandaag beantwoorden wij allebei de vragen. We hebben besloten niemand te nomineren, omdat volgens ons (bijna) iedereen al een nominatie had ontvangen. 1. Waarom deze naam voor jouw blog? Judith: We wilden de blog eigenlijk The Bookmark noemen, want dat betekende boekenlegger, en op onze blog zouden we onze favoriete boeken “marken”, waardoor mensen wisten wat ze moesten lezen. Deze naam was echter al bezet op WordPress, dus hebben we er The Bookmarkers van gemaakt. 2. Waarom ben je een blog gestart? Loranne: Omdat boeken geweldig zijn, duh! Ongeveer anderhalf jaar geleden was ik bij Judith en we dronken thee en volgens mij riep ik toen ineens: ‘Weet je, laten we een boekenblog beginnen!’ En toen riep Judith enthousiast: ‘Ja leuk!’ En toen begonnen we een blog. Niet heel spannend verhaal verder. 3. Als jij mocht ruilen van “leven” (wel met iemand uit boeken of films), met wie zou je dan willen ruilen? Judith: Oei wat moeilijk. Het leuke van een boek of een film is meestal dat degene die erin zit niet zo’n leuk leven heeft, dat maakt het juist zo interessant. Als iedereen altijd maar gelukkig was, zou het zo saai worden. Maar ik denk dat ik Cath uit Fangirl van Rainbow Rowell zou willen zijn. Zij heeft een prima leven, niet al te ingewikkelde dingen, en Levi is ook wel leuk. Loranne: Harry Potter! Want ik zou nog steeds niets liever willen dan leven in de wereld van tovenaars en heksen en al die leuke mensen ontmoeten (Dat ik Harry ben, komt goed uit, want hij is toch vrij irritant en de rest van de hoofdpersonen is geweldig). 4. Welk boek dat je ooit hebt gekocht vond je een flop? Judith: Het Lied van de Aarde van Elspeth Cooper! Het verhaal was saai en niet origineel, de worldbuilding was redelijk slecht, de hoofdpersoon was ontzettend irritant en degene op wie hij verliefd werd was zo mogelijk nóg irritanter! Echt een vreselijk boek. Loranne: Eh… *staart naar boekenkast* Volgens mij heb ik niet echt een boek gekocht dat ik stom vond (ik kan zo goed intuïtief kiezen, jaja), al heb ik wel een hoop gekregen boeken waar ik niets aan vond. Of ik heb de stomme gekochte boeken gewoon nog niet gelezen, dat kan ook nog. 5. Zou je ooit van bloggen je werk willen maken? Judith: Ehm, ik weet het niet zeker, maar ik denk het niet. Ik heb naast boeken namelijk ook nog ontzettend veel andere interesses, dus ik wil daar ook graag wat mee doen. Als ik een blog zou kunnen hebben over alles wat ik leuk vind, zou ik het misschien weer wel willen doen. Maar alleen een boekenblog hebben voor de rest van mijn leven, lijkt me niet echt iets voor mij. Ik wil ook andere dingen doen! Loranne: Ja, lijkt me leuk! Een beetje over boeken kletsen en daar geld voor krijgen, helemaal prima. Al vrees ik wel dat mijn inspiratie op een gegeven moment wel een beetje op zou raken, terwijl bloggen nu gewoon leuk is voor de afwisseling. 6. Naast wel personage zou je wakker willen worden? Judith: *kuch* Jon Snow *kuch* 7. Breek je de ruggen van je boeken? Judith: Soms! Ik lees boeken gewoon, en als de rug dan breekt, dan breekt-ie, zo niet, nou ja, dan niet. Ik had een tijd dat ik echt obsessief bezig was met de ruggen van mijn boeken, maar daar ben ik inmiddels wel overheen. Ik vind het veel belangrijker dat ik gewoon lekker kan lezen! Loranne: NOPE. Neeeeeeeeee. Nee. NEE. NOOIT. PIJN. IK BREEK JOUW RUG TOCH OOK NIET ZOMAAR? 8. Welke film kan je elke keer weer opnieuw zien zonder dat het saai wordt? Judith: Hairspray! Ik heb deze film al minstens honderd keer gezien, en kan zelfs hele stukken meepraten (“Mount Everest is the most famous but not the highest geographical point on this earth.”). Ik ken alle liedjes, een deel van de dansjes, en ik had zelfs een tijd dat ik, nadat ik de film had gezien, gewoon weer opnieuw begon. Nu is dat iets minder, maar ik zal het voor altijd een geweldige film vinden. Loranne: Eh… Ik kijk echt heel weinig films, erg hè, dus als ik er al eentje kijk, kijk ik ‘m nooit opnieuw. Behalve The Perks of Being A Wallflower, hiervoor zijn Judith en ik zelfs twee keer naar de bioscoop geweest. Dus die dan maar, geweldige film! 9. Waar zie je jezelf over 10 jaar? Judith: Ik heb weinig ideeën, om heel eerlijk te zijn. Hoewel ik wel hoop dat ik tegen die tijd een inloopkast heb, zowel voor kleren als voor boeken :) Loranne: Ik heb nu een heel mooi beeld in mijn hoofd van alleen mijn hand die onder een enorme berg boeken uitkomt aangezien ik over 10 jaar fijn bedolven ben onder boeken. Lijkt me een prima toekomst, als iemand me af en toe wat eten brengt en zo. Nee, geen flauw idee, ik hoop dan wel klaar te zijn met mijn studie en een baan te hebben? Misschien wel bij een uitgeverij? Zou heel leuk zijn? Vraagteken??? 10. Zou je liever recensent of auteur zijn? Judith: Allebei, mag dat ook? Ik heb nu al drie keer meegedaan met NaNoWriMo, waarbij je in een maand een boek schrijft, en ik vond het elke keer weer ontzettend leuk. Maar ook boeken recenseren op onze blog vind ik erg leuk. Ik heb nou eenmaal een nogal sterke en standvastige mening (lees: ik ben zo koppig als een ezel ;)) en vind het ook leuk om die te delen.

2 thoughts on “Liebster Award

  1. Leuke vragen :) ook leuk dat jullie ze beiden beantwoorden! Wat betreft de ruggenbrekerij probeer ik de ruggen ook altijd te sparen, maar als ‘ie breekt dan breekt ‘ie maar hoor ;)

  2. Leuk om in één keer allebei jullie antwoorden te kunnen lezen. Sommige vragen zijn soms echt moeilijk te beantwoorden hé. Alsof we een glazen bol hebben waarin we onze toekomst kunnen zien. …

Geef een reactie

