Top 5 Favoriete Bijpersonages

Ik (Judith) vind bijpersonages ontzettend belangrijk. Als de hoofdpersoon verschrikkelijk is, heb je immers altijd nog de bijpersonages om op terug te vallen. Sowieso zijn ze vaak heel leuk om over te lezen, en als de bijpersonages vervelend vind, zijn de kansen dat ik een boek leuk vind, niet erg groot. Daarom ga ik vandaag mijn 5 favoriete bijpersonages met jullie delen!

1. Rowan: Heir of Fire – Sarah J. Maas

9200000010144297

Ach ja, Rowan. Hij was onvermijdelijk. Hoewel hij in het derde deel van de Throne of Glass-serie, Heir of Fire, een enorm grote rol vervult, zou ik hem toch geen hoofdpersoon willen noemen. Rowan is ontzettend chagrijnig, maar heeft toch een goed hart. Hij (naast Celaena) mijn favoriete personage in deze serie, en daarom verdient hij het bovenste plekje op deze lijst!

2. Professor Anderling: Harry Potter – J.K. Rowling

Harry Potter was voor mij echt zo’n serie waarbij het verhaal leuk werd door de bijpersonages. Ik vind Harry zelf namelijk afschuwelijk, maar gelukkig gaat hij wel om met ontzettend leuke mensen. En van al deze leuke mensen is professor Anderling mijn favoriet (sorry Loena en Tops). Ze is streng maar wel vriendelijk, een geweldige lerares, en ook nog eens een ontzettend goede leider. En daarnaast is ze gewoon geweldig. Dus.

3. Finnick Odair: Vlammen – Suzanne Collins

Finnick

Ach ja, who doesn’t love Finnick. Hij is lief, toegewijd, en soms ook nog ontzettend grappig. De ontwikkeling van zijn personage in Vlammen en Spotgaai vond ik enorm indrukwekkend en leuk om te lezen. Finnick zal dan ook altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben.

4. Nico di Angelo: Helden van de Olympus – Rick Riordan

Oké, Nico ontwikkelt zich in het laatste boek misschien wel tot een hoofdpersoon, maar toch moest hij op deze lijst. En oké, hij komt ook al voor in Percy Jackson, maar in Helden van de Olympus maakt hij zo’n geweldige verandering mee, dat ik die serie erbij moest zetten. Nico is geweldig, ik vind hem een heel indrukwekkende personage, omdat hij zoveel verschillende kanten heeft. En Will. En geweldigheid. Zucht.

5. Christian Ozera: Vampire Academy – Richelle Mead

Toen ik naar mijn boekenkast staarde om de vijfde persoon voor deze lijst te bedenken, viel mijn oog al heel snel op de Vampire Academy-serie. En hoewel het alweer anderhalf jaar geleden is dat ik deze serie uitlas, dacht ik maar één ding: Christian! Christian is sinds deel 1 mijn favoriete personage, vanwege zijn zwarte humor en zijn liefheid die op onverwachte momenten naar boven komt. Hij is echt geweldig!

Wie zijn jouw favoriete bijpersonages?

8 thoughts on “Top 5 Favoriete Bijpersonages

Geef een reactie

