Mei Wrapup

In mei waren de examens, waardoor het nogal een hectische maand was. Toch ben ik (Judith) erin geslaagd om in mei zeven boeken te lezen, wat voor mijn doen enorm veel is. Het waren grotendeels erg dunne boeken, maar ik ben toch trots op mezelf. Vandaag ga ik jullie vertellen welke boeken ik heb gelezen in mei!

11103924_778260848937964_2073035176_n

1. The Restaurant at the End of the Universe – Douglas Adams
2. Life, the Universe and Everything – Douglas Adams
3. Het Mes dat Niet Wijkt – Patrick Ness
4. Vele Hemels boven de Zevende – Griet op de Beeck
5. In het Begin Was er Bob – Meg Rosoff
6. Een Andere Wereld – Salla Simukka
7. Spoorloos – Salla Simukka

Het eerste boek dat ik deze maand las was Het Mes dat Niet Wijkt van Patrick Ness. Mijn broertje had me dit aangeraden, en aangezien hij niet zo’n lezer is, was ik ervan overtuigd dat het een geweldig boek moest zijn. Ik vond het een ontzettend leuk boek, maar ben volgens mij niet zo ongelooflijk enthousiast als hij. Wel kijk ik ernaar uit om deel 2 en 3 in deze trilogie te lezen. Hierna las ik The Restaurant at the End of the Universe van Douglas Adams, deel 2 in The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy. Dit gaat over een man die door de ruimte reist, en het was een vreemd maar erg leuk boek. Ik ben van plan om, als ik deze serie uit heb, er een serie recensie over te schrijven, dus houd onze blog daarvoor in de gaten!

Vervolgens las ik het boek Spoorloos van Salla Simukka. Ik had al eens eerder een boek van haar gelezen, Rood als Bloed, en dat vond ik erg leuk. Ook dit boek vond ik heel interessant. Loranne had dit boek ook al gelezen en heeft er een recensie van geschreven, die je hier kunt lezen. Hierna was ik zo benieuwd naar hoe The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy verder ging, dat ik ook het derde deel in deze serie, Life, the Universe and Everything heb gelezen. Dit was weer ontzettend vermakelijk en heel raar.

Daarna wilde ik wel eens iets wat geen deel uitmaakte van een serie, dus besloot ik In het Begin Was er Bob van Meg Rosoff te lezen. Hier heb ik een recensie van geschreven, dus als je meer over dit boek wilt weten, kun je die lezen. Vervolgens las ik Een Andere Wereld, het vervolg op Spoorloos. Hiervan heeft Loranne ook een recensie geschreven, die je hier kunt lezen. Waarschuwing: lees deze recensie niet als je het eerste deel nog niet hebt gelezen, want hij bevat ontzettende spoilers!

Ik sloot deze maand af met het boek Vele Hemels boven de Zevende van Griet op de Beeck. Ik had hier heel veel goede dingen over gehoord, maar ik vond het zelf een beetje tegenvallen. Het was geen slecht boek, maar ik vond het ook niet ontzettend geweldig. De personages spraken mij niet zo aan en tot vlak voor het einde had ik geen idee waar het verhaal heen ging. Ook werden er termen als “megasuper” gebruikt, wat op mij heel erg overkomt als een volwassene die tieners aan probeert te spreken, en het zorgde voor een heel gemaakte sfeer. Het was wel een Vlaams boek, dus als dit in Vlaanderen een doodnormaal woord is, laat het me dan weten in de reacties!

Welke boeken heb jij in mei gelezen?

6 thoughts on “Mei Wrapup

  1. Hmm, eigenlijk ken ik geen van de boeken! Ja, oké, die van Salla Simukka wel, maar ik heb ze nooit gelezen. Trouwens, kan het zijn dat jullie je about-tekstje hebben veranderd? Ik kan me niet herinneren dat er kei groot ‘KATTEN’ stond. Ik moest ervan lachen toen ik de zin daaronder las. Want ja, het is wel de waarheid! Jullie hadden zeker mijn aandacht. xD

Geef een reactie

