Hold Me Closer – David Levithan

holdmecloser

Titel: Hold me closer
Auteur: David Levithan
Waardering: **** (4/5)

Larger-than-life character Tiny Cooper, from the bestselling novel Will Grayson, Will Grayson, finally tells his own story the only way he knows how – as a stupendous musical.

This is the full script of Hold Me Closer, the musical written by and starring Tiny Cooper, from the New York Times bestselling novel Will Grayson, Will Grayson, written by David Levithan and John Green. Filled with humour, pain, and ‘big, lively, belty’ musical numbers, readers will finally learn the full story of Tiny Cooper from his birth and childhood to his quest for love and his infamous eighteen ex-boyfriends.

Toen ik zag dat David Levithan de musical uit Will Grayson, Will Grayson had geschreven, twijfelde ik geen moment en gooide het in mijn Book Depository winkelmandje. Tiny Cooper was by far de leukste persoon in dat boek, en de stukjes van de musical vond ik toen al hilarisch. Het hele boek is trouwens hilarisch, dus lees dat!

Voor degenen die niet bekend zijn met Will Grayson, Will Grayson, geschreven door John Green en David Levithan: twee personen die allebei Will Grayson heten komen elkaar toevallig tegen, er gebeuren dingen, en de een had een vriendje dat Tiny Cooper heet. Tiny is niet tiny maar gigantisch en heel heel heel erg gay. Hij schrijft een musical over zijn leven. En verder is het supergrappig. Als je dit boek nog niet hebt gelezen, is Hold Me Closer denk ik niet zo leuk omdat je een hoop verwijzingen mist. Het was voor mij ook al een paar jaar gelezen dat ik Will Grayson x2 had gelezen, dus dat was ook niet ideaal.

Dan Hold Me Closer. Dit is dus de musical die Tiny Cooper in Will Graysonx2 opvoert, helemaal uitgeschreven als een theaterscript. Het draait om Tiny’s leven, hoe hij uit de kast kwam voor zichzelf (want voor iedereen om hem heen was dat zo klaar als een klontje) en verder komen al zijn ex-vriendjes voorbij (dat zijn er zo’n 18).

Hierin zit weer de Tiny Cooper die we gewend zijn: bombastisch, extravagant, en héél erg grappig. Ik heb regelmatig hardop moeten lachen, en dat moet ik niet vaak. De verhaallijn is er niet echt en het is geschreven als een script, wat het voor sommigen misschien lastig lezen maakt, maar mij maakte het niet uit. Het is wel heel specifiek voor de mensen die Will Grayson, Will Grayson al hebben gelezen én het heel leuk vonden, want ik denk dat er weinig aan is als je Tiny’s karakter niet al kende van dat boek.

Het enige minpuntje is dat het vrij kort is: het boek zelf is 200 bladzijden, maar er staat amper tekst op. Ik denk dat ik het binnen anderhalf uur uit had, dus je betaalt relatief veel geld voor zo’n klein boekje. Maar het is wel heel leuk!

Kortom: een echte must-read voor iedereen die Will Grayson, Will Grayson (ik vind dit de vervelendste titel ooit om te typen) ontzettend grappig vond. Dit boek heeft dezelfde humor en extra veel Tiny! Voor degenen die Will Grayson nog moeten lezen: doe dat, je zult niet teleurgesteld worden!

3 thoughts on “Hold Me Closer – David Levithan

  1. Ik was zelf geen enorme fan van Will Grayson Will Grayson, maar ik ben nog steeds benieuwd of dat misschien aan de vertaling lag (ik heb dan ook nu het Engels in mijn kast staan, maar moet die nog wel lezen). Ik twijfel best wel over dit boek, want Tiny was juist niet een van mijn favoriete personen en het hele script idee spreekt mij wat minder aan, maar aan de andere kant is David Levithan wel echt een van mijn favoriete schrijvers. Ik zit dus al een hele tijd te twijfelen of ik dit boek wel of niet moet lezen, misschien dat ik maar even wacht en kijk of ik het een keer uit de bieb kan halen.

    • Ik heb het boek zelf in het Engels gelezen, dus daar kan ik niet echt iets over zeggen, maar ik denk dat veel grappen in de originele taal toch beter tot hun recht komen, want dat is eigenlijk altijd zo. Dus ik zou die ooit herlezen voor je dit boek leest, want anders is het wel zonde van je geld, of je gaat inderdaad naar de bieb. :)

  2. Dit boek lijkt me zo lachen zeg! Ik vond Tiny echt hilarisch en het scriptvorm vind ik best lekker lezen (ach ja ik speel ook toneel). Wel jammer dat je het boek snel uitleest, maar ik ga hem ooit wel in huis halen :)

Geef een reactie

