Top 5 Boekige Dingen om te Doen in de Zomer

Nu de examens over zijn, hebben we zomervakantie! En dit betekent natuurlijk dat je ontzettend veel tijd hebt om te doen wat je leuk vindt. Alleen… Wat nou als je niet weet wat je wil doen? Omdat ik (Judith) dit probleem heel goed ken, geef ik jullie vandaag 5 boekige dingen om te doen in de zomervakantie.

1. Lezen

Tja, inkoppertje natuurlijk, maar toch: in de zomer heb je heel veel tijd om te lezen! Geniet ervan, nu het nog kan.

2. Boekenkast reorganiseren

Dit is één van mijn grootste hobby’s. Na een maand of twee heb ik namelijk wel weer genoeg van de indeling van mijn boekenkast, en verzin ik weer wat nieuws. De mogelijkheden zijn eindeloos: sorteer je boeken op grootte, op schrijver, op titel, op kleur of op hoe ze er mooi uitzien. Leef je uit!

3. Ga naar de boekwinkel

bookshop

Boekwinkels zijn waarschijnlijk de beste plaatsen ter wereld. En in de zomer heb je alle tijd om eens lekker een hele dag in je favoriete boekwinkel rond te hangen. En boeken kopen is nog altijd een ontzettend fijn gevoel, ook als je thuis al een redelijk intimiderende TBR-stapel hebt.

4. Begin een blog

Hoe meer blogs, hoe meer vreugde! En in de zomer heb je lekker veel tijd om te schrijven, waardoor je niet opeens vier maanden verdwijnt (zoals wij, oeps). Dus pak je laptop, en typ je eerste artikel!

5. Kijk booktube of lees blogs

Als je zelf niet zo’n blogschrijver bent, kun je ook andermans blogs lezen (de onze bijvoorbeeld!). Daarnaast ben ik verslaafd aan youtubers die filmpjes over boeken maken. Geen idee naar wie je moet kijken? Lees dan De Leukste Booktubers Deel 1 en Deel 2.

Wat voor boekige dingen doe jij deze zomer?

3 thoughts on “Top 5 Boekige Dingen om te Doen in de Zomer

Geef een reactie

