Top 5 Historische Boeken

Ik (Judith) houd erg van historische boeken en van geschiedenis in het algemeen. Ik heb dan ook al veel historische boeken gelezen, en vandaag deel ik mijn top 5 met jullie!

1. Post voor Mevrouw Bromley – Stefan Brijs

Post voor Mevrouw Bromley is een van de enige boeken die ik de afgelopen jaren herlezen heb, omdat ik het een absoluut geweldig boek vind. Het speelt zich af in Engeland ten tijde van de Eerste Wereldoorlog, en gaat over John, een jongen die liever gaat studeren dan het leger ingaat. Zijn beste vriend Martin gaat echter wel vechten, en dat is waar het hele verhaal begint. Dit boek is prachtig, en je leeft ontzettend mee met John. Omdat John zelf niet wil vechten, krijg je een heel bijzonder perspectief op deze oorlog.

2. Een Verschrikkelijke Schoonheid – Libba Bray1001004010224357

Dit boek heb ik niet zo lang geleden gelezen, maar ik vond het fantastisch. Het gaat over Gemma, die aan het einde van de 19e eeuw op een kostschool in Engeland zit, waar meisjes voorbereid worden om goede echtgenotes te worden. Er zit echter ook een bovennatuurlijk element in, wat ik erg leuk vond. Dit boek is heel spannend, en aan het einde zat er een fijne plottwist in, die ik absoluut niet aan zag komen. Als je meer wil weten, kun je hier mijn recensie lezen.

the-beautiful-the-cursed3. The Beautiful and the Cursed – Page Morgan

Net als Een Verschrikkelijke Schoonheid, heeft ook dit boek een bovennatuurlijk element. Het gaat over Ingrid, die aan het einde van de 19e eeuw in Parijs woont. Zij en haar zusje ontmoeten daar de knappe Luc en Nolan, die beiden een duister geheim verbergen. Ik zal meteen eerlijk zijn: ik vond dit boek op sommige punten doodeng. Nou ben ik nogal een angsthaas, maar toch is het redelijk griezelig. Daarnaast heeft het boek ook een fijne romance, en is het naast eng ook heel spannend. Dit is het eerste deel in een trilogie. Ik heb deel twee en drie nog niet gelezen, maar ben zeker wel van plan dat te gaan doen!

4. Rose – Ineke Kraijo

Rose is het tweede deel in een serie, maar kan ook heel goed los gelezen worden. Ik heb het eerste deel, Kate, ook niet gelezen, maar ik vond het toch een ontzettend leuk boek. Rose gaat over Kate, die in 1847 met haar broers en haar geliefde uit Ierland naar Amerika vlucht. Kates familie speelde een grote rol in dit boek, en de beschreven familiebanden vond ik erg mooi. Ook is Kate een heel sterk meisje dat goed weet wat ze wil. Zeker een aanrader!

5. Mansfield Park – Jane Austen

Ik vind het persoonlijk toch iets vreemds hebben om Jane Austens boeken historisch te noemen, aangezien ze toen zij ze schreef nog niet historisch waren, maar in onze tijd zijn ze dat echter wel. Ik heb één boek van haar gelezen, maar dat boek vond ik erg mooi. Mansfield Park gaat over Fanny, die bij haar rijke oom woont en zich staande probeert te houden tussen haar familie en bezoekers van buitenaf. Het boek gaat deels over het leven in die tijd, deels over familie, en deels over volwassen worden. Door deze combinatie is het heel leuk om te lezen.

Wat zijn jouw favoriete historische boeken?

4 thoughts on “Top 5 Historische Boeken

Geef een reactie

