Unpopular Book Opinions Tag

Over boeken hebben wij, als boekbloggers, natuurlijk een duidelijke mening. Soms is de rest van de wereld het met ons eens, maar soms ook helemaal niet. En om deze laatste categorie meningen eens in de spotlight te zetten, doen wij vandaag de unpopular book opinions tag!
DISCLAIMER: Deze tag is niet bedoeld om vervelend te doen. Als jij boeken die wij niet leuk vonden wel leuk vond, dan is dat super, we willen je absoluut niet beledigen. Wij zijn het ook lang niet altijd met elkaar eens, maar het is altijd leuk om over je mening te praten met anderen, ook als jullie het misschien niet eens zijn. Met deze tag willen we dus niemand beledigen, maar wel een discussie openen. Vertel ons of je het met ons eens bent of niet in de reacties, en ook waarom, dat is de lol hiervan!

1. Een populair boek/ populaire serie die jij niet leuk vond

large (2)

Judith: Ik houd niet van Divergent. Ik las het eerste boek, besloot dat ik het niks vond, en drie maanden later was iedereen opeens fan. Ik vond het op zich een leuk idee en een leuk plot, maar ik vond Tris nogal vervelend en daardoor vond ik het boek in zijn geheel ook niet zo leuk.
Loranne: Eens met Judith, maar ik vond de serie nog wel leuk genoeg om uit te lezen. Een andere serie waar ik niks aan vind, is The Selection, maar toch heb ik ook die serie helemaal gelezen, omdat ik toch wilde weten hoe het af zou lopen (terwijl het heel voorspelbaar is, ugh).
Judith: The Selection vind ik ook niet een ontzettend succes, inderdaad. Ik heb het derde deel nog niet gelezen, maar ga dat, ondanks het feit dat ik het niet super vind, toch doen. Ik wil immers ook weten hoe het afloopt

2. Een populair boek/ populaire serie die iedereen niet leuk lijkt te vinden maar die jij wel heel leuk vindt

Judith: Ik heb om heel eerlijk te zijn geen idee, maar ik heb wel een serie die ik heel leuk vond maar die Loranne niks vond, en dus is Loranne in deze vraag maar even “iedereen”, en dat is: The Assassin’s Curse van Cassandra Rose Clarke. Ik vond dit boek gewoon ontzettend vermakelijk, en de personages waren ook leuk, en dus heb ik het aan Loranne geleend zodat zij het ook kon lezen. Zij vond het minder, haha.
Loranne: Ik voel me vereerd, hahaha. Deze vind ik moeilijk, ik kan me niet echt zo’n boek herinneren.

3. Een love triangle waarmee de hoofdpersoon eindigde met de persoon die jij niet leuk vond (kijk uit voor spoilers!)

large (3)

Judith: Ik ga natuurlijk geen spoilers geven, maar in De Hongerspelen trilogie vond ik de persoon waarmee Katniss uiteindelijk eindigde niet leuk (ik was voor de ander). Ik heb hier laatst nog een discussie over gehad met een vriendin die wel voor degene was met wie Katniss eindigde, en uiteindelijk kwamen we erop uit dat we het gewoon niet eens gingen worden! :)
Loranne: JA. Volgens mij deelt niemand anders dan wij tweeën deze mening, maar ugh, wat is degene met wie ze eindigt een zeur, zeg. Die ander is veel stoerder en leuker!

4.Een populair genre waar je nauwelijks boeken van leest

Judith: De laatste tijd wordt new adult steeds populairder, maar ik heb er eigenlijk niet zo’n interesse in. Het is niet dat ik een boek niet zou lezen omdat het new adult is, maar ik word er ook niet ontzettend tot aangetrokken.
Loranne: Dit wordt nogal saai, maar ook ik heb geen behoefte aan nee adult. Het klinkt als een soort extreme chicklit en ook dat genre lees ik niet graag. Oh, en thrillers eigenlijk ook niet, want die vind ik nooit zo leuk en spannend.

5. Een populaire personage die jij niet leuk vindt

Judith: Harry Potter! Ik ben sowieso niet zo’n ontzettende Harry Potter-fan als de rest van de wereld, en dat komt voornamelijk door Harry zelf. Hij komt op mij een beetje arrogant over, en ik vond dat hij soms ontzettend vervelend deed. Gelukkig werd dit wel weer goed gemaakt door de andere personages en de fantastische setting, maar toch vind ik het jammer.
Loranne: Deels eens, hoewel hij ook wel leuke kanten heeft. Maar ik snap wat Judith bedoelt. Ik vond zelf (net als Judith waarschijnlijk) Tris niet zo leuk, en haar uiteindelijke lot boeide me dan ook niet zo veel.

6. Een populaire auteur die jou niet zo aanspreekt

Judith: Ik denk dat ik hierbij voor Cassandra Clare ga. Ik wil haar boeken al eeuwen lezen, en het komt er om de een of andere reden nooit van. Ik ga het wel doen, ooit!
Loranne: Ha, ik ben nooit verder gekomen dan City of Bones, en dat vind ik wel prima zo. Verder hebben veel mensen het over Colleen Hoover, die new adults (geloof ik) schrijft, en daar heb ik helemaal geen zin in.

7. Een populaire “trope” waar jij nogal moe van wordt (bijvoorbeeld “verloren prinses”, love triangle, corrupte heerser etc)

LOVE triangle of doom

Judith: Love triangles! Als ze goed uitgewerkt zijn, heb ik er geen moeite mee, maar over het algemeen vind ik ze niet zo leuk. Zeker als ze niet bijdragen aan de rest van het verhaal en er alleen maar zijn om “romantische spanning” toe te voegen, houd ik er niet van. Romantische spanning kan ook op een andere manier worden toegevoegd, mensen!
Loranne: Ugh, love triangles. Ik heb er echt helemaal genoeg van en hoef voorlopig geen boek meer te lezen waar dat in voorkomt.

8. Een populaire serie die jij niet wil lezen

Judith: Fifty Shades of Grey, denk ik. Ik heb er (natuurlijk) veel over gehoord, en mijn moeder heeft een stuk gelezen en legde me toen zo pragmatisch en duidelijk uit waarom ze Mr. Grey maar een engerd vond en het boek niks voor mij was, dat ik heb besloten haar advies te volgen!
Loranne: Fifty Shades lijkt me bijna grappig om te lezen, omdat de dingen die daarin gebeuren… Best wel raar zijn. Verder heb ik totaal geen behoefte om de Huis van de nacht serie te lezen. Dat zijn minstens 11 delen en eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met vampiers (daar gaat het toch over?) en zo’n ontzettend lange serie helpt ook niet.
Judith: Huis van de Nacht lijkt me ook nogal een werk, ja. Ik ben al niet zo goed in series (trilogieën zijn perfect voor mij), en 11 delen is wel heel veel inderdaad!

9. Het gezegde is: “The book is always better than the movie”, maar welke film of serie vond jij beter dan het boek?

Judith: The Vampire Diaries, zeker weten! Ik heb het eerste boek gelezen, maar ik vond het eigenlijk helemaal niet leuk. De serie, daarentegen, is erg goed, zeker de eerste paar seizoenen. Ik vind dat het nu wat minder wordt, omdat het plot nogal onduidelijk en uitgesmeerd voelt, maar in het begin was de serie een stuk beter.
Loranne: Geen idee of ik het daarmee eens ben, want ik heb het boek nooit gelezen. Een film die ik beter dan het boek vond, is The Perks of Being a Wallflower. Het boek vond ik ook echt heel leuk, maar in de film leek alles precies lang genoeg te duren en te kloppen. We vonden de film zo leuk dat we er zelfs nog een keer voor naar de bioscoop zijn gegaan!
Judith: Jaaaaa, The Perks was geweldig! Zeker een fantastische film, en misschien inderdaad beter dan het boek.

Wat zijn jouw unpopular book opinions?

7 thoughts on “Unpopular Book Opinions Tag

  1. Pingback: The unpopular opinions book tag | Mijn B.I.E.B.

Geef een reactie

