Boekenfestijn webshop haul

Laatst kwam ik er ineens achter dat de webshop van het Boekenfestijn al bestond! Ik wist dat die zou komen, maar niet dat die er al was. Ik ging eens neuzen bij de Engelstalige boeken, omdat die het goedkoopste zijn, en toen zaten er ineens 13 boeken in mijn winkelmandje, oeps. Maar het fijne was, dat het maar 40 euro kostte!

Ik heb vooral klassiekers gekocht. Een aantal boeken hiervan moet ik komend halfjaar voor de universiteit lezen, dus die heb ik dan al mooi goedkoop in huis. Madame Bovary, Don Quixote en het verzameld werk van Shakespeare heb ik daarvoor gekocht.

De rest wilde ik altijd al eens lezen, en nu ze zo goedkoop waren, kocht ik ze ook maar meteen. Tsja, zo simpel is dat soms.

11874111_1006267532747564_543527303_n

Van Hemingway heb ik bij Engels een keer een kort verhaal gelezen, en zelf heb ik The Old Man and the Sea gelezen, een boek dat ik ontzettend mooi vond. Daarom deze erbij.

11868664_1006267562747561_259808874_n

Ray Bradbury heeft ook Fahrenheit 451 geschreven, een boek dat gaat over boeken verbranden. Ieeeh, daar moet ik niet aan denken. Dat boek heb ik al in de kast staan en ik ben er geloof ik laatst in begonnen, dus ik moet maar eens verder lezen.

Voor een vak moet ik The Tempest lezen en er stond dat dat 5 euro kostte. Dit boek kostte ook 5 euro en bevat al zijn werk, inclusief sonnetten en andere schrijfsels, dus dat leek me wel een goede deal.

Jonathan Strange & Mr Norrel telt iets van 800 pagina’s en gaat over tovenaars en meer magisch gedoe. Er komt binnenkort een tv-serie van bij de BBC, en voor die begint, wil ik het boek natuurlijk wel gelezen hebben.

11854080_1006267576080893_1903336914_n

  1. Shakespeare The Complete Works
  2. Jonathan Strange & Mr Norrell – Susanna Clarke
  3. A Christmas Carol – Charles Dickens
  4. Aesop’s Fables
  5. Mrs Dalloway – Virginia Woolf
  6. Madame Bovary – Gustave Flaubert
  7. The Castle – Franz Kafka
  8. Metamorphosis – Franz Kafka
  9. The Illustrated Man – Ray Bradbury
  10. Utopia – Sir Thomas More
  11. Don Quixote – Cervantes
  12. Winner Take Nothing – Ernest Hemingway
  13. Green Hills of Africa – Ernest Hemingway

Naar welk boek ben jij benieuwd of welk boek heb jij al gelezen?

One thought on “Boekenfestijn webshop haul

Geef een reactie

