a Look in the Book Life #2

Leuk, al die boeken, maar wil je ook niet eens iets weten over de mensen achter de blog? Wij in elk geval wel, en daarom besloten we een nieuwe serie te starten op onze blog: A Look in the Book Life. Elke week vertelt één van ons jullie wat we in de afgelopen weken hebben gedaan. Deze week is Loranne aan de beurt. 

  
Wat ik las
Ik las de afgelopen week maar liefst 3 boeken, en de week daarvoor juist geen een. Wel was ik toen al begonnen in de Odyssee, die ik deze week uitlas. Ik begon deze week aan mijn studie literatuurwetenschap en daarbij hoort uiteraard boeken lezen (wat een straf), dus ik las ook Slaughterhouse 5 en de tragedie Antigone voor een vak.

  
Wat ik keek 
Judith was even vergeten te vermelden dat we naar Paper Towns zijn geweest, dus bij dezen. Van het boek was ik al niet echt kapot en van de film ook niet, maar het was best vermakelijk. Daarnaast zijn we naar de animatiefilm Inside Out gegaan, daarvan zal nog wel iets uitgebreiders verschijnen, maar ik kan vast zeggen dat het een hilarische én ontroerende film was!

Verder heeft een vriendin ons verslaafd gemaakt aan een webserie genaamd Nothing Much To Do. Voor wie niet weet wat een webserie is: het is een soort kruising tussen een tv-serie en vlogs, een soort fictieve vlogs, vooral op YouTube te vinden. Webseries zijn vaak geïnspireerd op een klassieker maar spelen zich in de moderne tijd af. Een bekende is The Lizzie Bennet Diaries, geïnspireerd op Pride & Prejudice van Jane Austen. Nothing Much To Do is geïnspireerd op Shakespeares Much Ado About Nothing en het is ge-wel-dig. Ook hierover zal nog een uitgebreider stuk verschijnen. 

Wat ik kocht
Verbazingwekkend weinig! In een boekhandel die met de universiteit Utrecht verbonden is, Savannah Bay, vond ik een verrassingstas met boek voor maar 2,50, en voor zo’n prijs zwicht ik natuurlijk direct. In de tas zat The Raw Shark Texts van Steven Hall, en het ziet er erg apart uit. Neem deze bladzijde in de vorm van… Jawel, een shark. 

  
Samen met Judith bezocht ik ook nog de Uitmarkt in Amsterdam, daar kon ik een hoop boeken voor weinig geld scoren. Verder kocht ik een mystery book, waarvan ik de inhoud al had geraden: Ik geef je de zon, yay! En een mok, perfect voor NaNoWriMo. 

Wat ik deed
Ik was afgelopen week vooral in Utrecht te vinden, want daar studeer ik dus sinds kort. Alles is nog even wennen maar wel al heel leuk en interessant! Donderdag was er een introductie van de studievereniging, waarbij we onder andere een literaire pubquiz deden. Ontzettend literair, een van de vragen was bijvoorbeeld hoe de poes en hond in Jip en Janneke heten. (En we waren Siepie vergeten, ik schaam mij diep!)

One thought on “a Look in the Book Life #2

Geef een reactie

